زنجان؛

رشد 25 درصدی تولیدات آبزی در استان زنجان

آبزی‌پروری همچنان جزو اقتصادی‌ترین فعالیت‌های بخش کشاورزی استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان گفت:سال گذشته حدود 13 هزار و 700 تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در 566 مزرعه پرورش ماهی استان زنجان تولید شد که نسبت به برنامه هدفگذاری شده از رشد 25 درصدی برخوردار است.

محمود صیاد بورانی شاغلین مستقیم حوزه آبزی پروری در استان زنجان را 2 هزار و 53 نفر اعلام کرد و افزود: یک هزار و 510 میلیارد ریال درآمد ناخالص این تعداد بهره بردار طی سال گذشته بوده است.
وی متوسط درآمد ناخالص هر آبزی پرور در استان زنجان را نیز 730 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: آبزی‌پروری همچنان جزو اقتصادی ترین فعالیت های بخش کشاورزی استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته شهرستان ماهنشان با 9 هزار و 200 تن بیش از 67 درصد تولید آبزیان استان را به خود اختصاص داد، تصریح کرد: شهرستان زنجان نیز با حدود 2 هزار تن تولید، سهمی بالغ بر 14 درصدی در تولید آبزیان استان داشته است.

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه شهرستان ایجرود نیز با یک هزار و 300 تن تولید، رتبه سوم را در تولید آبزیان در استان داشته است، عنوان کرد: سال گذشته همچنین تولیدات آبزی در استان زنجان نسبت به سال 94 از رشد بیش از 12 درصدی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/ن

رشد آبزی پروری در استان زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.