تبریز؛

جذب 35 میلیارد ریال اعتبار در بخش گازرسانی برای هریس

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از جذب 35 میلیارد ریال اعتبار در بخش گازرسانی شهرستان هریس خبر داد.

جذب 35 میلیارد ریال اعتبار در بخش گازرسانی برای هریسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ بیت الله عبدالهی روز شنبه در بازدید از مراحل اجرایی خطوط شبکه گاز به روستاهای فاقد گاز طبیعی شهرستان هریس افزود: به 7 روستای این شهرستان با شبکه گذاری بیش از 45 کیلومتر و با صرف بیش از 25 میلیارد ریال گازرسانی می شود.
وی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح تا چند ماه آینده میزان بهره مندی خانوارهای این شهرستان از گاز طبیعی به 98.5 درصد می رسد.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس از برنامه ریزی برای استفاده از شیوه های نوین گاز رسانی از جمله سیستم گاز فشرده برای استفاده در روستاهای زیر 20 خانوار و سخت عبور خبر داد و یادآوری کرد: با این شیوه به 100 درصد روستاهای کوچک و بزرگ این شهرستان گاز رسانی می شود.
عبدالهی با اشاره به اجرای خطوط تقویتی در این شهرستان ادامه داد: با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال حدود 12 کیلومتر خط تقویتی در سطح این شهرستان جهت تقویت فشار خطوط و اتصال ایستگاه ها به هم برای استفاده بهینه از ظرفیت ایستگاه ها و کاهش ریسک قطع گاز در حال اجراست.
وی همچنین از راه اندازی مرکز امداد مکانیزه هریس با اعتبار بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال در هفته دولت همزمان با افتتاح گازرسانی به روستاهای جدید برای رفاه و خدمت رسانی سریع و مطلوب در این شهرستان خبر داد.
رئیس شرکت گاز هریس نیز در این آئین گفت: قدیمی ترین ایستگاه تقلیل فشار این شهرستان در ایستگاه تقلیل فشار شهرهای زرنق و کلوانق پس از 20 سال فعالیت مستمر، امسال تعمیر و بازسازی کامل شد و آماده خدمت رسانی مطلوب به مردم در زمستان آتی است.
حسن رنجبر افزود: با توجه به زلزله سال 91 و آسیب دیدگی ساختمان اداره گاز این شهرستان برنامه ریزی برای نوسازی و مقاوم سازی ساختمان اداری انجام شده که پس از اخذ موافقت های نهایی در سال آینده اجرا می شود.
وی از استاندارد بالای ظرفیت گاز این شهرستان و تزریق 60 هزار متر مکعب گاز به صورت روزانه به شبکه شهرستانی، به عنوان ضامن دوام گاز رسانی در فصول سرد سال یاد کرد.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد. 

35 میلیارد ریال اعتبار در بخش گازرسانی شهرستان هریس

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.