شهرکرد؛

ایجاد بیش از ۱۵۵ هزار شغل در مناطق روستایی کشور

سال گذشته ۱۵۵ هزار و ۳۳۷ هزار شغل در مناطق روستایی کشور ایجاد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علیرضا نخعی مدیرکل نظارت فنی و عمرانی دفتر مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری در نشست بررسی طرح‌های ارتقای تولید در مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: طی سال گذشته ۱۵۵ هزار و ۳۳۷ مورد اشتغال در مناطق روستایی کشور ایجاد شده است.

وی افزود: در سال ۹۵ دستگاه‌های اجرایی کشور تعهد ایجاد ۱۴۴ هزار شغل را داشتند که در مجموع ۱۵ درصد بیشتر از این میزان، شغل ایجاد گردید.

نخعی اضافه کرد: در این راستا بیش از ۱۶۴ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی و صرفه جویی دستگاه‌های اجرایی واگذار شد که بیشتر در حوزه کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی بود.

وی ادامه داد: امسال نیز برای توسعه اشتغال در بخش کشت گیاهان دارویی، پرورش ماکیان و زنبور داری برنامه ریزی شده است.

نخعی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود سال جاری هم به همین تعداد اشتغال در سطح کشور ایجاد شود گفت: از ابتدای امسال تا کنون چهار هزار و ۵۰۰ شغل با واگذاری ۲۳ میلیارد ریال تسهیلات در بخش روستایی ایجاد شده است.

وی افزود: این تعداد اشتغالزایی با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، راهداری و حمل و نقل جاده ای، بهزیستی، امور عشایر و بسیج سازندگی صورت گرفت.

نخعی با ارزیابی مطلوب وضعیت چهارمحال و بختیاری در اجرای تعهد اشتغال زایی اظهار داشت: تعهد این استان در سال گذشته ۱۰۰ درصد اجرایی شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار