اصفهان؛

احیای زاینده‌رود همچون دریاچه ارومیه انجام شود

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توانی که برای احیای دریاچه ارومیه گذاشتید را برای زاینده رود هم بگذارید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وحید فولادگردر جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: جناب آقای رئیس جمهور و دولت محترم، اگر آن توان و همتی که برای احیای دریاچه ارومیه گذاشتید، برای احیای زاینده‌رود نیز بگذارید، حال و روز زاینده‌رود بسیار بهتر از این می‌شود، به قول خود وفا کنید!

 عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان وحید فولادگر افزود: در روزهای پایانی هفته گذشته شاهد هوای غبارآلود شدید در شهر اصفهان بودیم.

وی افزود: کارشناسان هواشناسی این غبار را ناشی از منابع داخلی استان اصفهان دانستند اما جزئیات آن را مشخص نکرده و در رابطه با منابع تولید گرد و غبار توضیحی ندادند.

فولاد گر تصریح کرد: مدت‌هاست که کارشناسان در رابطه با خشک شدن تالاب گاوخونی هشدار داده‌اند و یکی از عوارض خشکی مهم آن ایجاد منشأ خطرناک ریزگردها بوده که شعاع گسترش آن بیش از 7 کیلومتر و عوارض آن غیر قابل کنترل است.

وی گفت: لازم است تا مسؤولان استان اصفهان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و رسانه‌های عمومی حساسیت لازم را به خرج داده و به سادگی از موضوع خشک شدن زاینده‌رود و فصلی شدن آن نگذرند چراکه تنها یکی از عوارض آن خشک شدن تالاب گاوخونی و تنها یکی از عوارض خشک شدن تالاب گاوخونی پدیده گرد و غبار است.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: این نگرانی وجود دارد که پدیده ریزگردها همچون خوزستان مهمان همیشه استان اصفهان شود؛ جناب آقای رئیس جمهور و دولت محترم، اگر آن توان و همتی که برای احیای دریاچه ارومیه گذاشتید، برای احیای زاینده‌رود نیز بگذارید، حال و روز زاینده‌رود بسیار بهتر از این می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۵:۱۸ ۲۴ تير ۱۳۹۶
نباید بگذاریم اصفهان غبار آلوده باشد. بد به حال آن که در شهر خود هوای پاک نه در زمستان دارد و نه در تابستان...
Germany
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۴ تير ۱۳۹۶
خخخخخ مگه دریاچه ارومیه ای باقی مونده ک احیاش کنن.؟؟فاضلاب کارخانه جاتو بستن بهش علاوه براینکه بی اب بود الان کثیفم شده.امیدی به این احیاها نیست فقط بودجه رو مینویسن
آخرین اخبار