یزد؛

فراهم شدن حضور ایران در عرصه تجارت با کشورهای اوراسیا

معاون و قائم مقام وزیر صنعت در امور تجارت گفت: فعالان بخش کاشی و سرامیک خود را برای حضور در بازارهای اوراسیا آماده کنند

 خسروتاج معاون و قائم مقام وزیر صنعت در امور تجارت  درگفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   از فراهم شدن حضور ایران در عرصه تجارت با کشورهای اوراسیا خبر داد.

 تاج افزود: فعالان بخش کاشی و سرامیک خود را برای حضور در بازارهای اوراسیا آماده کنند تا پس از تفاهم نامه بین ایران و کشورهای اوراسیا از تخفیفات حداقل 80 در صدی بهره مند شوند.

کلانتررئیس هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان با اشاره به برخی از مشکلات پیش روی صنعت و معدن استان از بالابودن نرخ سودبانکی گفت و خاطرنشان کرد:باید پدیده مهاجرت دراستان جدی گرفته شود.

علمداررئیس صنعت معدن و تجارت استان نیز دراین مراسم گفت:پایش 2200 واحدصنعتی،تصویب 1100 میلیارد تومان جهت توانمندسازی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از مهمترین اقدامات انجام شده در استان است.

علمداراز احداث هزار کارخانه با سرمایه گذاری 100 هزار میلیاردریال و با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی در استان خبرداد و افزود: با بهره برداری از این کارخانه ها زمینه اشتغال بیش از 45 هزار نفر در استان فراهم می شود.

علمدار افزود: در زمینه صدور مجوزها استان یزد رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

در ادامه خسروتاج معاون و قائم مقام وزیر صنعت در امور تجارت نیز با چند خبر امیدوارکننده در این مراسم حضوریافت.

میرمحمدی استاندار یزد هم در سخنانی با اشاره به اینکه فعالیت های جوارمعدنی از مهمترین اولویت استان است،تقویت و ترویج مصرف تولیدات داخلی،جلوگیری از خام فروشی و افزایش بهره وری و نوآوری در کاررا مهمترین راه برای حضور در بازارهای خارجی دانست.

ملکی رئیس کمیسیون صنایع مجلس نیز در این گردهمایی با تاکید براینکه دولت اجرایی شدن برنامه ششم توسعه را ابلاغ کند گفت:هدف این برنامه رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی است.

ملکی با اشاره به اینکه ما باید با کشورهای مختلف قراردادهای دوجانبه و چندجانبه داشته باشیم و در اقتصاد پایدار باشیم گفت :،ما نمی توانیم دور خود حصار بکشیم و به پیشرفت برسیم بلکه ما در دوران تعامل هستیم و باید بوسیله تعامل با دنیا به این مهم دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس به قرارداد توتال و انتقادهایی که به این قرارداد شده گفت:زمانی که با توتال قرارداد بستیم چین و فرانسه را درگیرکردیم و به واسطه منافع خودشان هم که شده این کشورها ناگزیر هستند که از ما حمایت کنند.

وی برندسازی را از اهداف برنامه ششم توسعه کشور دانست و افزود:صنعت گران و تولیدکنندگان به منظور رسیدن به پیشرفت اقتصاد کشور به برندسازی توجه ویژه داشته باشند.

درمراسمی از 20 نفر از پسشکسوتان،سرمایه گذاران و مدیران واحدهای صنعتی و معدنی استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ ی

اقتصادپایدار  با قراردادهای دوجانبه و چندجانبه با کشورهای مختلف 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار