همدان؛

نهج البلاغه کتابی پر محتوا و قابل فهم برای همه ادیان

مسئول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی در همدان گفت: اگر نهج‌البلاغه را خوب بخوانیم و عامل به آن باشیم آرمان‌ها، سبک زندگی و ارزش‌هایمان با امیرالمؤمنین(ع)هماهنگ می شود.

نهج البلاغه کتابی پر محتوا و قابل فهم برای همه ادیانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام حمید رضا مهدوی ارفع در همایش نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی که با حضور مدیران و  فعالان طرح غنی سازی اوقات فراغت کانونهای مساجد همدان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد گفت: تا کنون در 27 کشور جهان نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی رواج پیدا کرده است که در مرداد ماه جاری نیز 3 کشور دیگر جهت فراخوان این نهضت دعوت شده ایم.

   وی اظهار داشت:  بخش اعظم آسیب های اجتماعی  و مشکلات ما مربوط به  گفتمان اجتماعی و  نداشتن گفتمان و یک زبان مشترک و مورد تائید بین تمام ادیان و مذاهب است و  وقتی وحدت گفتمان شکل گرفت همه تلاش می‌کنند کل جامعه به سعادت متعالی و مدنظر برسد.

   وی در ادامه گفت: ما معتقدیم اگر بخواهیم گفتمان مشترک و متعالی، نورانی و واقعی و روبه‌پیشرفتی در جامعه حاکم باشد باید تمام جامعه به زبان امیرالمؤمنین (ع) بیندیشند و آرزو کنند، خواسته‌ها، آرمان‌ها، حب و بغض‌ها، نفرت‌ها باید هماهنگ وهم سنگ حب و بغض، خوف و شوق امیرالمؤمنین (ع) باشد.

   وی عنوان کرد: نهج‌البلاغه آن گفتمانی است که اگر همه افراد جامعه بر سر سفره‌اش بنشینند، آن موقع بین تمام لایه‌های مختلف جامعه از صدر تا ذیل، یک وحدت گفتمان شکل می‌گیرد.

   حجت الاسلام  مهدوی ابراز کرد: نهج‌البلاغه کتاب تدوین‌شده انقلاب اسلامی است هرکسی می‌خواهد با بالاترین ارزش‌های اسلامی آشنا بشود  وهرکس می‌خواهد شرایط و لوازم رسیدن به تمدن متعالی الهی را درک کند کافی است با نهج‌البلاغه که محصول دوران حکومت امیرالمؤمنین (ع) است آشنا بشود.

   مسئول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی در همدان افزود: اگر نهج‌البلاغه را خوب بخوانیم و عامل به آن باشیم، حب و بغض‌ها، آرمان‌ها، سبک زندگی و ارزش‌هایمان با امیرالمؤمنین(ع) هماهنگ خواهد شد.

   وی در پایان گفت: لازمه تحقق این امر احیا نهج‌البلاغه خوانی در بین تمام اقشار جامعه هست که ما آن را نهضت جهانی احیا نهج‌البلاغه خوانی نامیده‌ایم و راه تحقق آن گسترش نهج‌البلاغه خوانی آسان  است.

انتهای پیام/ ش

نهج البلاغه کتابی پر محتوا و قابل فهم برای همه ادیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.