اهواز؛

هرس کردن گیاه کنوکارپوس راه حل کاهش آلرژی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز هرس کردن گیاه کنوکارپوس را، راه حل کاهش آلرژی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تحقیقات گروه های مختلف نشان می دهد، که با هرس کردن گیاهان بومی کنوکارپوس که زمان بارندگی آلرژی را تشدید می کند به کاهش این پدیده کمک می کند.

وی با اشاره به بحران های تنفسی که پس از باران پاییزی در استان اتفاق می افتتد، اظهار کرد: گزارشات مربوط به بحران های تنفسی بازخورد بین المللی پیدا کرد.

ایدنی گفت: متاسفانه هر ساله این بحران در پاییز رخ می دهد و سبب شعله ور شدن بحران و افزایش مراجعات بیمارستان در خوزستان می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز پدیده بحران تنفسی را به گلوله برفی توصیف کرد و افزود: متاسفانه هر ساله شدت بحران های تنفسی افزایش پیدا می کند.

ایدنی توضیح داد: تحقیقات گروه های مختلف نشان می دهد، که با هرس کردن گیاهان بومی کنوکارپوس که زمان بارندگی آلرژی را تشدید می کند به کاهش این پدیده کمک می کند.

وی عنوان کرد: با حمایت خوبی که در کشور به منظور حل این مشکل انجام شد و امکاناتی که بسیج شد، بحث هرس کردن درختان کنوکارپوس به خوبی صورت گرفت.

ایدنی تاکید داشت: با هرس کردن گیاه کنوکارپوس میزان مراجعات مردم به بیمارستان ها در ساعات اولیه بارش باران 11/5 درصد نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در شهر های آبادان و خرمشهر به دلیل عدم هرس کردن به موقع گیاه کنوکارپوس میزان مراجعه بیماران به بیمارستان 8 برابر افزایش پیدا کرد.

ایدنی توضیح داد: پس از بارش باران در خوزستان در کویت نیز بحران تنفسی به وجود آمد و به دنبال آن 85 نفر به بیمارستان مراجعه و تعداد 5 نفر فوت کردند.

وی افزود: در کشور استرالیا نیز به دلیل بحران های تنفسی تعداد 8هزار و 500 نفر به بیمارستان مراجعه و تعداد 8 نفر فوت کردند.

ایدنی متذکر شد: تمام گیاهان کنوکارپوس نیاز به هرس کردن ندارند و تنها گیاهانی باید هرس شوند که قابلیت گل دهی دارند، چرا که این گیاهان درزمان بارش قابلیت گل دهی آنها تجدید می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان با اشاره به زمان باقی مانده تا اولین بارش پاییزی ابراز امید واری کرد: از تیرماه سال جاری تا پایان مهر ماه نسبت به هرس کردن گیاهان اقدام شود.


انتهای پیام/م

گیاه کنوکارپوس عمل آلرژی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.