آمادگی پلیس برای برگزاری عملیات حج/ سفر 15 میلیون و 500 هزار ایرانی با هواپیما

جانشین رئیس پلیس پیشگیری گفت: پلیس برای عملیات حج و جا به جایی حجاج آمادگی کامل دارد.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار مهدی معصوم بیگی "فرودگاه" را اولین ویترین ارزیابی امنیت از نگاه مسافران خارجی معرفی واظهار کرد: پلیس فرودگاه­‌های کشور نقشی مهمی در معرفی چهره و ساختار نیروی انتظامی دارد و لازم است از منظر مختلف اعم از ظاهری، توانمندی، مهارت و ... برترین‌ها در این یگان به کار گیری شوند.

وی با بیان اینکه توسط پلیس فرودگاه در حوزه مبارزه با معضل "قاچاق" و "مواد مخدر" اقدامات شاخص و شایسته تقدیر صورت گرفته است، افزود: در سه ماهه اول سال جاری میزان پرواز‌ها در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش داشته و در این مدت حدود ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از طریق خطوط هوایی جا به جا شده اند که امنیت این مهم با هوشیاری و توانمندی پلیس فرودگاه به خوبی تامین شده است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه ماموریت‌های پلیس فرودگاه به موازات افزایش پروازها، رشد ۲۰ درصدی داشته است، عنوان کرد: مبارزه با قاچاق از اولویت‌های کاری نیروی انتظامی است و در راستای تحقق این رویکرد، با برنامه ریزی و تمرکز شاهد رشد ۲۰۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق به لحاظ ارزش ریالی توسط پلیس فرودگاه هستیم این در حالی است که در پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه کشفیات و ارزش ریالی افزایش ۶۰۰ درصدی داشته ایم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: آمار‌ها و بررسی عملکرد؛ بیانگر جهت گیری صحیح و هدف گذاری‌های مناسب پلیس فرودگاه است، همچنین در حوزه مبارزه با مواد مخدر شاهد مجاهدت و تلاش‌های بی شائبه همکارانمان هستیم.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد: پلیس فرودگاه‌های کشور در خط مقدم تامین نظم و امنیت قرار دارد و با هماهنگی و تعامل بسیار خوب نیروی انتظامی با سپاه پاسداران، مطلوب‌ترین شرایط امنیتی را در فرودگاه‌های کشور و خطوط هوایی شاهد هستیم.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه پیش نیاز فعالیت خطوط هوایی؛ " امنیت " است، عنوان کرد: "پرواز" و "امنیت" دو مولفه جدایی ناپذیر از هم است بنابر این لازم است همه دستگاه‌های مسئول و ذی ربط در توجه به این مهم، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی از آمادگی کامل پلیس فرودگاه برای انجام عملیات حج خبر داد و افزود: برنامه ریزی‌های دقیق، منسجم و هماهنگی لازم با دستگاه های متولی در این راستا صورت گرفته است.

وی در پایان خواستار توجه جدی مسئولان کاروان‌ها و حجاج به توصیه‌های پلیس شد و گفت:: همکاری حجاج با عوامل پلیس فرودگاه‌های کشور موجب انجام بهتر امور خواهد شد.

منبع:میزان
انتهای پیام/

سفر 15 میلیون و 500 هزار ایرانی با هواپیما

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.