اینترنت رسانی به روستاها در قالب طرح همت اینترنت رسانی

بیش از 1500روستای استان در قالب طرح همت اینترنت رسانی می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نماینده دهیاری های بخش تلنگ شهرستان قصرقند گفت: جمعیت 20هزار نفری روستاهای بخش تلنگ تنها با یک دکل ایرانسل اینترنت رسانی می شوند و مردم مجبورند برای انجام کارهای خود فاصله 100کیلومتری را تامرکز شهر طی کنند.


خالد هوت با اشاره به مشکلات اینترنت 74روستای بخش تلنگ افزود: غالب جمعیت 20هزار نفری روستای های بخش تلنگ جوانان و دانشجویان هستند و این درحالی است تنها یک دکل ایرانسل برای اینترنت رسانی به همه روستاهای تلنگ در مرکز بخش تعبیه شده است.

 

وی افزود: اکثر روستاهای بخش تلنگ در فاصله های زیاد از مرکز بخش قرار دارند و این درحالی است اینترنت روستاهای نزدیک به مرکز بخش نیز مدام قطع و وصل می شود.


به گفته هوت، اینترنت تمام بخش تلنگ از همین دکل ایرانسل تعمین می شود و مشکلات زیادی را برای مردم آن به وجود آورده که مجبورند برای انجام کارهای خود گاها فاصله های 100کیلومتری را تا شهر طی کنند.


اینترنت رسانی به 4500روستا در قالب کنسرسیوم همت

 

مدیر کل ارتباطات وفناوری استان با بیان اینکه اینترنت رسانی به روستاها از وظایف مخابرات واپراتور ها نیست خاطرنشان کرد: توسعه دیتا و اینترنت در روستا ها وظیفه وزارت ارتباطات است که درقالب طرح های مختلف اجرا می شود.


نیک‌محمد بلوچ زهی افزود: درقالب طرح همت بیش از 3هزار روستای استان بامشارکت کنسرسیومی از اپراتور های تلفن همراه در سال گذشته اینترنت رسانی شدند.

 

انتهای پیام/گ

 

اینترنت در روستاها/طرح همت اینترنت رسانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار