خاش؛

صرف اعتبار برای آب روستاهای هاش

طی چهار سال اخیر حدود 521 میلیارد ریال اعتبار در حوزه آب در بخش مرکزی خاش هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بخشدار مرکزی خاش در بازدید از منطقه دشت رباط دهستان کوه سفید گفت: طی چهار سال اخیر حدود 521 میلیارد ریال اعتبار در حوزه آب در بخش مرکزی خاش هزینه شده است.


مجتبی شجاعی افزود: این میزان اعتبار در عرصه ۱۰ هزار کیلومتر مربعی وسعت این بخش مرزی با حدود ۷۵ هزار نفر جمعیت روستایی در ۵ دهستان اقدامی ارزشمند و قابل توجه هم به لحاظ رقمی اعتباری و هم از حیث حجم کار و تعداد جمعیت بهره مند روستایی است.


بخشدار مرکزی خاش در ادامه گفت: این امر نشان از توجه دولت در توسعه زیرساختهای حیاتی و اساسی در روستاها ست.
شجاعی افزود: بخش مرکزی خاش دارای ۸ مجتمع تحت پوشش و حدود ۳۰ چاه بوده و آبرسانی به حدود بیش از ۲۰ هزار خانوار با ظرفیت فوق در بخش مرکزی خاش انجام می‌شود.


وی با اشاره به تعدادی از پروژه های شاخص آبرسانی بخش مرکزی طی سالهای اخیر که تکمیل و یا در برنامه تکمیل است گفت: 22 پروژه شاخص از جمله دشت آبخوان، چاه زمان، مجتمع شهید پرویزی دوربن، دشت موزون، چاه شماره 3 کلچات، پی گل، پشته کمال از جمله برخی این طرح ها هستند که هر کدام ماموریت آبرسانی به تعداد کثیری از روستاها را برعهده دارند.


وی ادامه داد: در کنار موضوع تامین آب و اجرای پروژه ها و حتی پر اهمیت تر نسبت به آن موضوع کمبود آب و و کاهش نزولات آسمانی و افت سطح آبهای زیرزمینی و برداشتهای بی رویه در بخش های مختلف و عدم رعایت و صرفه جویی در مصرف آب است که این بخش نیاز به عزم عمومی و فرهنگ سازی و اراده جمعی و به میدان آمدن همه ظرفیتها و عمدتا ظرفیتهای اجتماعی و دینی دارد.

 

انتهای پیام/گ

 

آبرسانی به روستاهای شهرستان خاش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار