در انجمن سیاستمداران آلمانی؛

لاوروف: اقتصاد باید از مسائل سیاسی دور نگه داشته شود

وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در آلمان گفت ما تلاش می‌کنیم اقتصاد را از مسائل سیاسی دور نگه داریم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در برلین گفت: بخش خصوصی آلمان خواستار آن است که اقتصاد از مسائل سیاسی جدا نگه داشته شود و ما هم برای همین تلاش می‌کنیم.
 
لاوروف در انجمن سیاستمداران آلمانی در پاسخ به اینکه بین روسیه و اتحادیه اروپا بحران فضای بی اعتمادی وجود دارد و آیا این مسئله به علت اقدامات روسیه به وجود آمده است و راهی برای بازگشت اعتماد وجود دارد یا خیر گفت: همانطور که گفتم توپ در زمین ما نیست. ما هرگز از قطعنامه های مصوب اتحادیه اروپا که آنها را نامشروع می دانیم نمی رنجیم. می دانیم که چه کس یا کسانی از داخل و خارج اتحادیه اروپا، اعضا را به اتخاذ چنین قطعنامه هایی سوق دادند و اکنون همه تدابیر لازم و کافی را برای اینکه رشد و توسعه کشورمان ، در آینده مستقل از تصمیمات شرکایمان باشد،  اتخاذ می کنیم. 
 
وی افزود در همان حال، روابط تجاری خود را با اتحادیه اروپا ادامه می دهیم و اروپا همچنان بزرگترین شریک تجاری ماست. سرمایه گذاری های بسیار بزرگی از اتحادیه اروپا در کشورمان وجود دارد و هیچ شرکت اروپایی نیست که بازار روسیه را ترک کرده باشد. 
 
سرگئی لاوروف اعلام کرد پس از هشت ماه تحقیق درباره مداخله این کشور در انتخابات آمریکا، هیچگونه حقیقتی در این زمینه وجود ندارد و تنها ادعاهایی در این زمینه مطرح شده است. 
 
وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سوالاتی درباره ادعاهای مطرح شده علیه این کشور اعلام کرد اگر روسیه در موقعیتی بود که می توانست در انتخابات دیگر کشورها مداخله کند، اکنون هیچ بحرانی در اوکراین وجود نداشت. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار