آقاجانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ارزان قیمت به مهاجران

معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: همه مهاجران جزو پوشش سلامت بوده و بیمارستان‌های وزارت بهداشت خدمات بهداشتی و درمانی ارزان قیمت به آنها ارائه می کنند.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ارزان قیمت به مهاجرانمحمد آقاجانی معاونت درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس توافق و همکاری با کمیسیار عالی سازمان ملل متحد خدمات بهداشتی درمانی برای مهاجران و افرادی که تابعیت غیر ایرانی داشته و پناهنده کشورمان هستند با قیمت کمتری به آنها ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: بر اساس توافق انجام شده همه افراد جزو پوشش سلامت بوده و بیمارستان‌های وزارت بهداشت خدمات بهداشتی و درمانی ارزان قیمت به آنها ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات به افراد دارای تابعیت غیر ایرانی اعتبار ویژه‌ای برای این امر در نظر گرفته شده است، افزود: بودجه‌ای که از طرف سازمان ملل برای بهداشت و درمان مهاجران در نظر گرفته شده بسیار کم بوده اما وزارت بهداشت اقدام به حمایت این افراد کرده و این خدمات با تعرفه دولتی به آنها ارائه می‌شود.

آقاجانی تصریح کرد: اعتبار بخشی با 900 سنجه برای تمامی بیمارستان های کشور به پایان رسیده و کارنامه این مطالعه به بیمارستان‌ها تحویل داده شد و تعرفه این مراکز بر اساس سطح بندیشان تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت پزشکان و پرستاران با تاخیر حدود 10 ماهه به دلیل بدهی بیمه‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی بیمارستان‌ها مطالبات این مراکز از سازمان‌های بیمه گر است.

انتهای پیام/

اعتبار بخشی با 900 سنجه برای بیمارستان های کشور به پایان رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار