شهرکرد؛

تدریس ۳ هزار و ۵۱۳ معلم در مدارس متوسطه دوم

سه هزار و ۵۱۳ معلم در مدارس متوسطه دوم استان چهارمحال و بختیاری تدریس می‌کنند.

تدریس ۳ هزار و ۵۱۳ معلم در دوره متوسطه دومبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از وجود ۳ هزار و ۵۱۳ معلم در مدارس دوره متوسطه دوم استان طی سال تحصیلی ۹۶-۹۵ خبر داد.

وی گفت: از این تعداد، ۲ هزار و ۳۶۰ معلم در مدارس دارای رشته‌های نظری، ۴۸۵ معلم در مدارس دارای رشته‌های فنی و حرفه ای، ۶۴۱ معلم در مدارس دارای رشته‌های کار دانش و ۲۷ معلم در مدارس دارای رشته‌های کشاورزی فعالیت دارند.

امیدی یادآور شد: تعداد کل دانش آموزان دوره دوم متوسطه در تمامی رشته‌ها اعم از نظری، فنی و حرفه ای، کار دانش و کشاورزی در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ در چهارمحال و بختیاری، ۳۴ هزار و ۲۳۸ نفر شامل ۱۷ هزار و ۷۸۴ پسر و ۱۶ هزار و ۴۵۴ نفر دختر می‌باشد.

وی اضافه کرد: دانش آموزان دوره متوسطه دوم استان در یک هزار و ۶۴۳ کلاس درس در ۴۵۹ آموزشگاه تحصیل می‌کنند.

امیدی با بیان اینکه در دوره متوسطه دوم، ۱۱ مدرسه نمونه دولتی و ۳۹ مدرسه شبانه روزی عادی در چهارمحال و بختیاری فعال است گفت: پوشش تحصیلی در دوره اول متوسطه در استان ۹۴ و هشتاد و پنج صدم و در دوره دوم متوسطه ۸۳ و شصت و سه صدم درصد می‌باشد.

وی افزود: طرح استانی نور امید برای جذب دانشآموزان باز مانده از تحصیل و طرح تعالی مدیریت مدارس برای ارزیابی مدارس در محور‌های مختلف و همچنین آموزش ضمن خدمت با تشکیل کارگاه‌های تخصصی و آموزشی در راستای توانمند سازی معلمان از اقدامات انجام شده برای ارتقای آموزشی در استان است.

گفتنی است: چهارمحال و بختیاری در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ همچنین دارای ۳۹ هزار و ۳۷۹ دانش آموز دوره متوسطه اول شامل ۲۰ هزار و ۳۱۲ دانش آموز پسر و ۱۹ هزار و ۶۷ دانش آموز دختر، در یک هزار و ۸۸۹ کلاس درس در ۴۳۴ مدرسه در سطح استان بود.

در دوره متوسطه اول، ۱۰ مدرسه نمونه دولتی و ۱۵ مدرسه شبانه روزی عادی در این استان مشغول به فعالیت می‌باشد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.