ساری،

برداشت مکانیزه ۸۰ درصدی برنج مازندارن

۸۰ درصد برنج در مازندران امسال به صورت مکانیزه برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال ۸۰ درصد برداشت برنج در مازندران به صورت مکانیزه انجام می‌شود که ۳۰ درصد عملیات کاشت با دستگاه نشاکار انجام شده است.

وی با بیان اینکه در کشت اول حدود ۲۱۳ هزار هکتار سطح زیر کشت برنج رفته است، افزود: این سطح کشت نسبت به سال گذشته ۳ هزار هکتار افزایش دارد که علت آن بازار خوب برنج، اراضی بایر و باغات سرمازده‌ای بود که به شالی‌زار تبدیل شده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش‌بینی ما در مازندران این است که حدود ۳۵ هزار هکتار زیر کشت دوم رود و حدود ۵۵ هزار تن رتون تولید شود و در مجموع کشت اول و دوم حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شلتوک در مازندران به‌دست آید که نسبت به سال گذشته ۵ تا ۸ درصد افزایش داشته است.


حیدرپور افزود: در شرق مازندران و انتهای سد رجایی استرس خشکی داشتیم که امیدواریم با این بارندگی و مدیریت اداره آب منطقه‌ای و برنامه‌ریزی فرمانداران این استرس را کم کنیم چراکه وضعیت برنج تا به امروز خوب است و سال نسبتا خوبی داریم.


وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۶ میلیارد تومان در بخش مکانیزاسیون سهمیه داشتیم، ولی توانستیم ۱۱۴ میلیارد تومان جذب کنیم، گفت: به همه کشاورزان اعلام می‌کنیم می‌توانند از تسهیلات پنج ساله با نرخ سود ۱۵ درصد بانک کشاورزی برای خرید ماشین‌آلات مورد نیاز خود استفاده کرده و از مشقت کار خود کم کنند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در سال گذشته نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد رالت تسهیلات و بیش از ۶ هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات، تراکتور، کمباین و دنباله‌بند‌ها در اختیار کشاورزان قرار دادیم.


انتهای پیام/ع


برداشت مکانیزه برنج مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار