کرمان؛

تقدیر از مصونیت حجاب

مؤسسه معراج الشهدای کرمان عصر دیروز به پاسداشت روز عفاف و حجاب با اجرای برنامه «حجاب آرامش زندگیست» این روز را گرامی داشتند.

تقدیر از مصونیت حجاب به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ دیروز که در چهارراه طهماسب آباد کرمان پا گذاشتیم عده ای را دیدیم که با خوشرویی هرچه تمام به بانوان شاخه گل و هدیه ی کوچکی اهدا می کردند و از حجاب گروهی تقدیر و گروهی را به حجاب تشویق می کردند.


با دقت بیشتر بخش های متنوعی را دیدیم که هرکدام می خواستند از شیرینی حجاب سخن بگویند.با مراجعه به دست اندر کاران این طرح از چگونگی این طرح مطلع شدیم.


گزستانی دبیر و مسئول روابط عمومی مؤسسه راه و هدف شهدا با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر منتظر نبودن به تعیین تکلیف ارگان ها و نهادها اعم از دولتی و خصوصی در بحث فرهنگی و عمل به این سخن وی که جوانان فرهنگی ما آتش به اختیار باشند، کلید این کار زده شد، گفت: با توجه به اینکه در هفته عفاف و حجاب قرار داریم این طرح در بخش های مختلف با همراهی 3 مؤسسه راه و هدف شهدا( معراج الشهدا) ، مؤسسه کلبه آسمانی و معاونت فرهنگی و هنری شهرداری کرمان و مشارکت نهادهای مختلف انجام شد.


با نگاهی کوتاه به اطراف چهارراه پر تردد طهماسب آباد بخش های مختلفی از این طرح زیبا را دیدیم که شفیعی مدیر مجموعه فرهنگی شهید مطهری با اشاره به اینکه این طرح به نام « حجاب آرامش زندگیست » بخش های مختلف این طرح را بیان نمود و گفت: ما این طرح را از فضای بسته سالن ها و مراسم ها بیرون آوردیم و در فضای باز اجرا می کنیم.


وی افزود: این طرح از چند بخش شامل: نمایشگاه عکاسی که در آن عکس های با موضوع حجاب و زن از هنرمندان مطرح استان عرضه می شود؛ بخش بعدی ورک شاپ نقاشی که چند نفر از بانوان هنرمندکرمانی به خلق آثار هنری به صورت زنده می پردازند؛ گریم کودک که در آن به گریم صورت کودکان می پردازند تا خاطره خاطره انگیزی در ذهن کودکان از امروز باقی بماند ؛ ایستگاه صلواتی که کام مردم را با شربت شیرین می کند.

بخش فروش کتاب و مسابقه کتابخوانی است و مهم ترین بخشی که ماخیلی روش تأکید داریم، هدیه گل به خانم ها وخواهران گرامی است. به خانم هایی که محجبه هستند، به احترام و پاسداشت حجابی که دارند شاخه گلی تقدیم می شود و از آن ها تشکر می کنیم و به خانم هایی که شاید حجابشون کم وکاستی داره و جای کار دارد ، هدیه ناقابلی داده می شود که خاطره ای از این روز در ذهنشان بماند.


هر کدام از مسئولان برگزاری این طرح اهداف زیبایی را برای انجام این طرح داشتند، اهدافی که سود مالی برای آن ها به بار نمی آورد.


عبدلی مسئول مؤسسه کلبه آسمانی هدف از این طرح را نهادینه کردن بحث حجاب در کشور ، زنده بودن حجاب، افتخار بانوان محجبه به این گوهر ارزشمند و ترغیب بانوان کم حجاب به حجاب دانست.


گزستانی هدف از این طرح را یادآوری این روز و سوق دادن جامعه به سمت عفاف و حجاب و پیگیری حجاب به عنوان قانون در مراکز وا دارات عنوان کرد.


شفیعی نیز گفت : هدف همه این کارها این است که ما به اصل گوهر وجود زن بیشتر دقت و توجه کنیم و به این نکته توجه کنیم که ما مثل این گلیم، گل چند دقیقه که در فضا بماند و به پژمردگی نزدیک می شود . انسان به خصوص خانم ها اگر از خود مراقبت نکند، خیلی راحت از آن مبدأ وجودی و اصل خودش به دور می شود.


اما برایم جالب بود که این همه تکاپو برای این طرح توانست تأثیر گذار باشد ؟ برای یافتن این پرسش در میان مردم از آن ها سؤال پرسیدم. بانویی که شاخه گلی گرفته بود، در پاسخ گفت : خیلی خوب است و به تشویق برای رعایت حجاب بهتر کمک می کند.


خانم دیگری نیز از وجود این طرح به خصوص برای جوانان اظهار خرسندی کرد و گفت: این ارزش دارد که برای حجاب کار کنند و وقت بگذارند.


اما پاسخ بانویی که حجابش گرچه مناسب نبود؛ اما، حکایت از ارزشمندی گوهر حجاب داشت، جالب بود . وی گفت: به آن عقیده ای ندارم؛ ولی، حجاب را برای یک خانم امنیت خوبی می دانم و چادر را مثل امنیت می شناسم. این طرح نیز می تواند نشان دهد که ملت ایران؛ اگر، بخواهند می توانند حجاب را رعایت کنند.


حجاب، گوهری است که ارزشمندی و قیمتی بودنش روز به روز امروزی تر و جدید تر می شود.


انتهای پیام/س

 

تقدیر از مصونیت حجاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.