کرمان؛

تجلیل از 17 واحد برتر در زمینه رعایت حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان

در چهارمین همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان کرمان از ۱۷واحد برتر و نمونه تجلیل شد.

تجلیل از 17 واحد برتر در زمینه رعایت حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  سید محمود نوابی رئیس سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در این همایش گفت: میزان تسهیلات رونق تولید از 16 هزار میلیارد تومان به 30 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.


سید محمود نوابی افزود: این تسهیلات در سال گذشته به 24 هزار واحد پرداخت شده است.


وی اظهار کرد : این تسهیلات در سال جاری حوزه اصناف و بازسازی و نوسازی صنایع را نیز شامل می شود و قرار است سیستم بانکی مانند سال گذشته در این زمینه حمایت های لازم را داشته باشد.


وی همچنین با تاکید بر اینکه واحدهای برتر در رعایت حقوق مصرف کنندگان پیشتاز این حوزه هستند گفت: 10 برابر نسبت به سال 94 در حوزه جمع آوری کالای قاچاق از سطح بازار افزایش عملکرد را داشته ایم.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: حوزه نظارت و بازرسی در هشت استان کشور به معاونت ارتقا داده شده که کرمان یکی از این استان هاست.


همچنین رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انتظار از دولت جدید این است که تصمیمات اقتصادی را در اولویت کار خود قرار دهد.


محمدرضا پورابراهیمی افزود: از دولت می خواهیم که اولویت اقتصادی را اولویت کشور قرار دهند زیرا امروز اولویت درخواست مردم و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حوزه است.


وی بیان کرد: جوانگرایی در تیم اقتصادی دولت یک اصل مهم است و در این زمینه باید اقدامات جدی از سوی دولت انجام شود.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: دولتی که به دنبال بهبود شاخص های اقتصادی است، باید با جرات و جسارت کارها را دنبال کند.
وی اظهار کرد: اگر کسی در حد توان خود برای حل مشکلات اقتصادی کشور که اولویت اصلی مردم است اقدام نکند، جفاست.
پورابراهیمی گفت: هچ اولویتی بالاتر از حل مشکلات اقتصادی در جامعه نیست و بسیاری از مشکلات در حوزه های دیگر نیز مربوط به مسائل اقتصادی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان هم در این همایش گفت: از طریق قانون و تفویض اختیاری که در برنامه ششم توسعه اتفاق افتاد و تشکیل شورای عالی معادن استان را داشتیم، به زودی گردش مالی واحدهای بزرگ به استان کرمان منتقل می شود و می توانیم در راستای حمایت از تولید از این منابع و تسهیلاتی که پرداخت می شود، استفاده کنیم.


مهدی حسینی نژاد افزود : یکی از کارهایی که در این دولت در استان کرمان انجام شد، توجه و اعتماد ویژه به بخش خصوصی و تولید بود که در قالب اجرای طرح های بزرگ در استان نمود پیدا کرده است.


وی اظهار کرد : از مهم ترین پروژه هایی که به تولید ما کمک کرده، منطقه بندی اقتصادی استان و فعالیت شرکت ها و موسسات بزرگ اقتصادی در آنهاست که نگاه ویژه ای به تولید واحدهای کوچک و متوسط داشته و موجب رونق این واحدها شده است.


حسینی نژاد تصریح کرد: از طریق قانون و تفویض اختیاری که در برنامه ششم توسعه اتفاق افتاد و تشکیل شورای عالی معادن استان را داشتیم، به زودی گردش مالی واحدهای بزرگ به استان کرمان منتقل می شود و می توانیم در راستای حمایت از تولید از این منابع و تسهیلاتی که پرداخت می شود، استفاده کنیم.


وی در ادامه با اشاره به حقوق مصرف کنندگان بیان کرد: باید توجه ویژه به حقوق مصرف کننده داشت و امروز از 17 واحد فعال در این زمینه تجلیل می شود و این واحدها را به مصرف کنندگان معرفی خواهیم کرد.


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار کرد: براساس برنامه های تدوین شده در سازمان، سهم صنعت، معدن و تجارت در جی دی پی استان را در افق 1404 از حدود 40 درصد کنونی، به 48 درصد افزایش خواهیم داد.

 

انتهای پیام/س

تجلیل از 17 واحد برتر در زمینه رعایت حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار