وزیر نیرو؛

ساخت نیروگاه خورشیدی جاجرم یکی از دستاوردهای برجام است

وزیر نیرو گفت:آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی جاجرم با همکاری کشورهای اروپایی نشاندهنده توفیق دولت در جلب سرمایه گذاران کشورهای خارجی است.

ساخت نیروگاه خورشیدی جاجرم یکی از دستاوردهای برجام است به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛حمید چیت چیان وزیر نیرو  روز پنجشنبه در آیین افتتاح  نیروگاه خورشیدی30 مگاواتی در جاجرم با اشاره به اینکه خراسان شمالی قطب تولید انرژی پاک در کشور می شود گفت: آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه خورشیدی با همکاری کشورهای سوئیس، اسپانیا و فرانسه از دستاوردهای مهم برجام است که نشاندهنده توفیق دولت در جلب سرمایه گذاران کشورهای خارجی است.

ایجاد اشتغال برای 358 نفر با ساخت نیروگاه خورشیدی در جاجرم


علیرضا صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی نیز هدف از ساخت نیروگاه خورشیدی، تولید برق با بهره برداری از انرژی پاک عنوان کرد و گفت: این نیروگاه به ظرفیت 30 مگاوات در مجاورت پست 400 کیلو ولت جاجرم راه اندازی می شود و با سرمایه گذاری شرکت اکوفاینانس سوئیس و شرکت هامون مهر آفرین، به عنوان نماینده ایرانی امروز وارد مرحله اجرایی شد.


وی افزود: ارزش ارزی سرمایه گذاری این نیروگاه 37.5 میلیون یورو است و 40 درصد از تجهیزات مورد استفاده در نیروگاه، شامل پنل و اینورتر از خارج کشور تامین می شود و مابقی تجهیزات نیز از قبیل کابل، سازه های فولادی با پوشش گالوانیزه گرم و تجهیزات ساخت پست از تولیدات داخلی است.


صبوری با بیان اینکه در مرحله نخست ساخت و راه اندازی این نیروگاه خورشیدی، 358 نفر نیرو به کار گرفته می شود افزود: شمار نیروی مورد نیاز در مرحله بهره برداری 41 نفر است.


وی تصریح کرد: نیروگاه خورشیدی از 120 هزار پنل خورشیدی 250 واتی ساخته می شود و با ساخت آن از مصرف گاز طبیعی به میزان بیش از 153میلیون مترمکعب کاسته می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.