مشهد؛

تحصیل صدو هشتادو یک هزار دانش آموز عشایردر سراسر کشور

بیش از صد و هشتاد و یک هزار دانش آموز عشایر در دوازده هزار و صد و پنج کلاس درس تحت پوشش قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش در افتتاحیه اردوی دانش آموزان عشایر بخش دختران گفت: در حال حاضر شش هزار و صد عشایر در کشور داریم ودوازده هزار و صد و پنج کلاس درس همراه با بیش از صدوهشتاد و یک هزار دانش آموز در آموزش وپرورش در حال بهره گیری از خدمات آموزشی هستند.


رضوان حکیم زاده افزود: ۱۶ هزار ۹۶۸ نفر نیروی انسانی در بخش عشایر خدمت رسانی می‌کنند که در فضا‌هایی همانند چادروکانکس مشغول فعالیت هستند.


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد: در اردو‌ها بیش از ۵۷۳ دانش آموز، ۴۴ مربی و ۲۲ همراه مربی از تمامی مقاطع تحصیلی شرکت کرده اند.

حکیم زاده با بیان این که دانش آموزان همگی زیارت اولی هستند، گفت: آموزش وپرورش عشایر با نام بنیان گذار خود، استاد بهمن بیگی گره خورده است که تلاش کرد بدون تغییر سبک زندگی آموزش و تعلیم را به دل عشایر ببرد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش افزود: در نظر داریم طرح فرهنگی با اعطای مدال"بهمن بیگی" به زحمت کشان عرصه آموزش عشایر اعطا شود.

وی با اشاره به این که در برنامه ششم توسعه ۱۳۷ میلیارد تومان بودجه به بخش عشایر اختصاص داده شده است، بیان کرد: از وزیر آموزش وپرورش درخواست داریم به واسطه زحمات زیاد معلمان عشایر، سختی کار به این قشر کم توقع تعلق گیرد.
 
انتهای پیام//ه. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.