کرمان؛

شهری بدون عرضه قلیان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: از ابتدای سال گذشته با همکاری کلیه دستگاه ها عزم جدی در راستای جمع آوری قلیان آغازت شد.

شهری بدون عرضه قلیان به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ احمد جمالی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : در حال حاضر در پارک های این شهر قلیان استفاده نمی شود و با توجه به اینکه از سوی سازمان جهانی بهداشت، رفسنجان به عنوان 'شهر بدون عرضه قلیان' معرفی شده و مورد تجلیل قرار گرفته است، مقرر شد تابلوهایی بدین مناسبت در مراکز تفریحی و مبادی ورودی و خروجی شهر نصب شود.


وی افزود: ضمن نصب بنرهایی در زمینه عوارض مصرف قلیان در سطح شهر و برگزاری کلاس های آموزشی و بهداشتی در پارک ها برای مردم، کار جمع آوری قلیان ها هم در دستور کار بود.


وی گفت: مقرر شد مجوز عرضه قلیان برای هیچ صنفی در رفسنجان صادر نشود و با متخلفانی که اقدام به عرضه قلیان می کنند، برخورد قانونی انجام شود.
وی تاکیدکرد: مغازه دارانی که داوطلبانه از عرضه مواد دخانی خودداری می کنند به عنوان حامیان سلامت تشویق می شوند.


جمالی زاده گفت: با صنوفی که اقدام به تبلیغ دخانیات و ادوات مصرف مواد دخانی کنند نیز برخورد قانونی انجام می شود و مغازه دارانی که مبادرت به خرده فروشی دخانیات می کنند باید با ثبت نام در 'سامانه ایرانیان' مجوز عاملیت مجاز دخانیات را دریافت کنند، در غیر اینصورت حق عرضه مواد دخانی را نخواهند داشت.


انتهای پیام/س

شهری بدون عرضه قلیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.