تبریز؛

بیشترین سهم اشتغال در کشور مربوط به بخش صنعت و معدن است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی معتقد است بیشترین سهم اشتغال در کشور مربوط به بخش صنعت و معدن است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام محمد علی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در همایش روز صنعت و معدن در هتل کایای تبریز، گفت: بخش صنعت‌ومعدن مهمترین عامل در رشد اقتصادی و بهبود استانداردهای زندگی در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه صنعت محرک اصلی رشد و موفقیت‌ها و نوآوری‌های یک کشور است، افزود: بخش صنعت و معدن در اکثریت کشور‌ها علی‌رغم اینکه ارزش افزوده را در پی دارد، منجر به اشتغال شده و عامل اصلی در شکوفایی، پایداری و پیشرفت یک کشور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از مشاغل به صورت غیر مستقیم و مستقیم به صنعت وابسته است، ادامه داد: بخش صنعت بالاترین سهم نیروی کار را در بین سایر بخش های اقتصادی به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام آل‌هاشم با تاکید بر اینکه بخش صنعت و معدن در بهره‌وری تجارت، تحقیق و توسعه سهم قابل توجهی دارد، ادامه داد: در ایران نیز این بخش نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ به طوری‌که حدود 18 درصد از اقتصاد کشور مرتبط با بخش صنعت و معدن است.

وی با بیان اینکه بخش صنعت از ظرفیت‌های عظیمی برخوردار است که می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع کند، اضافه کرد: در حال حاضر یکی از مهمترین معظلات کشور اشتغال نیروی کار است که این بخش با بالاترین سهم در اشتغال ایران نقش آفرینی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به نکاتی برای رونق بخشیدن به صنعت، تصریح کرد: رفع مشکلات مالی در صنعت، فراهم آوردن زمینه دسترسی به فناوری‌های نوین، زمینه‌سازی برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، ضرورت توسعه بخش خصوصی، توسعه سامانه‌های ارتباطی و حمل و نقل به منظور دستیابی سریع به بازارها و زمینه‌سازی برای جذب نیروی متخصص از جمله الزاماتی است که باید برای رونق این بخش انجام گیرد.

وی با اشاره به بیانان مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مسائل اقتصادی یکی از دغدغه‌های اساسی برای برون رفت از وضیعت نابسامان اقتصادی است؛ همچنین اقتصاد پویا برای یک کشور در شرایط فشار و تحریم‌های سنگین بستری برای رشد و شکوفایی و کاهش آسیب‌پذیری را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام آل‌هاشم گفت: امروزه کشور ما در وضیعتی قرار گرفته که به اقتصاد مقاومتی در برابر توطئه‌های دشمنان نیاز دارد و اقتصاد مقاومتی کارآمدترین راهبرد برای حل مشکلات اقتصادی در کشور است.

وی افزود: با اقتصاد مقاومتی می‌توان رکود را از بین برد و در مقابل دشمنان ایستادگی کرد، امید است ضمن ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان، شاهد دستاوردهای عظیمی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فناوری باشیم و همچنین روز به روز موقیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را در سطح جهان ارتقا دهیم.

انتهای پیام/ش

18 درصد از اقتصاد کشور مرتبط با بخش صنعت و معدن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.