محبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

مهرماه، زمان آغاز اجرای طرح مهارت آموزی برای دانش آموزان پایتخت

مدیر کل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح مهارت آموزی برای دانش آموزان پایتخت از ابتدای مهر ماه خبر داد.

مهرماه، زمان آغاز اجرای طرح مهارت آموزی برای دانش آموزان پایتختعظیم محبی مدیر کل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند توجه به آموزش مهارت‌های مختلف به دانش آموزان، اظهار کرد: با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای و رایزنی‌های که انجام شده طرح آموزش مهارت به دانش آموزان متوسطه اول به صورت آزمایشی از مهر ماه امسال در تهران آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: این آموزش با اعطای گواهی نامه سازمان فنی حرفه‌ای است و به تدریج دانش آموزان را به سمت مهارت و کار آفرینی سوق می‌دهیم.

محبی با اشاره به اینکه بعد از تکمیل تمامی مراحل این طرح به صورت بخش نامه‌ای به مدارس تهران ابلاغ می‌شود، گفت: از این ظرفیت ابتدا به صورت داوطلبانه استفاده شده و  مدارس می‌توانند از ساعت‌های فوق برنامه و پنج شنبه‌ها برای اجرای مهارت آموزی بهره گیرند.

مدیر کل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش به طرح کاشف اشاره کرد و بیان کرد: با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در سال 93، 2میلیون دانش آموز در طرح کاشف شرکت کرده و به دنبال آن 250 مربی کار آفرینی نیز آموزش داده شده‌اند که موجب توسعه مهارت کارآفرینی در استان‌های مختلف کشور شد.

محبی عنوان کرد: اکنون نیز در پژوهش سراها مهارت آموزی را در دستور کار قرار دادیم و دانش آموزان علاقمند به این حوزه می‌توانند با حضور در پژوهش سراها و استفاده از ظرفیت‌های موجود به تقویت مهارت کارآفرینی بپردازند.

مدیر کل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پایش، آموزش و تربیت مربی را برای توسعه کارآفرینی مورد توجه قرار دادیم، یادآور شد: بازارچه‌های کسب و کار برای دانش آموزان در مدارس در نظر گرفته شده تا فعالیت‌های انجام شده دانش آموزان در این حوزه معرفی شود.

انتهای پیام/

شرکت 2 میلیون دانش آموز در طرح کاشف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار