واکنش کاخ سفید به طرح استیضاح ترامپ

معاون مطبوعاتی کاخ سفید طرح استیضاح «دونالد ترامپ» را مضحک توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ کاخ سفید تلاش دو نماینده دموکرات در تهیه طرحی علیه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، و درخواست برای استیضاح وی را «مضحک» اعلام کرد.

«الن گرین» و «برد شرمن»، دو نماینده دموکرات از ایالت‌های تگزاس و کالیفرنیا، روز چهارشنبه طرحی علیه ترامپ به مجلس نمایندگان ارائه دادند که در آن رئیس جمهور آمریکا به سوءاستفاده از قدرت برای ممانعت از اجرای عدالت متهم شده است. این دو نماینده دموکرات اخراج «جیمز کومی»، رئیس سابق سازمان اف‌بی‌آی، زمانیکه مشغول تحقیقات بر سر پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود را نشانه‌ای روشن در ممانعت از اجرای عدالت دانستند.

«سارا هاکبی سندرز»، معاون مطبوعاتی کاخ سفید، در کنفرانس خبری روز گذشته که هیچ دوربین فیلمبرداری اجازه حضور در آن را نداشت، گفت: من فکر می‌کنم چنین ادعایی کاملا و تماما مضحک و یک بازی سیاسی به بدترین شکل آن است.

هاکبی به گفتن همین جمله بسنده کرد و اظهار نظر دیگری ارائه نکرد.

برد شرمن روز گذشته اعلام کرد ماده قانونی مربوط به استیضاح ترامپ را به کنگره این کشور ارائه کرده است. وی تاکید کرد بر اساس باور او، به نظر می‌رسد ترامپ در حال پنهان کردن روابط ستاد انتخاباتی‌اش با روسیه است.

استیضاح ترامپ در صورتی انجام خواهد شد که اکثریت اعضای مجلس نمایندگان با درخواست برد شرمن موافقت کنند. در حال حاضر تعداد اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان 24 نفر از دموکرات‌ها بیشتر است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار