شیراز؛

حفظ و نگهداری از آثار و اسناد دوران دفاع مقدس

رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: آثار، مدارک و دستاوردهای دوران دفاع مقدس به عنوان سند باید حفظ، ضبط، ثبت، بهره‌برداری و نگهداری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا علاماتی رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با حضور در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس و در جمع شرکت‌کنندگان دوره آموزشی مبانی اسناد و مدارک جنوب کشور گفت: آثار و اسناد دوران دفاع مقدس باید به عنوان سند حفظ و نگهداری شود.


علاماتی افزود: ایده و تفکر سال اول جنگ که از بنی‌صدر نشأت می‌گرفت و با کارشکنی نگذاشت که رزمندگان در آن سال اول جنگ توفیقی داشته باشند ولی در ادامه با درایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی و رشادت‌ها و هوشیاری رزمندگان با فرار بنی‌صدر خائن، رزمندگان بالغ بر ۱۰ هزار کیلومتر از سرزمین‌های اشغال شده توسط بعثی‌ها را در عرض ۹ ماه آزاد کردند.


وی ادامه داد: از دوران با شکوه دفاع مقدس دستاوردهای بسیاری داریم که باید به عنوان سند ارزشمند ملت ایران حفظ، ثبت، بهره‌برداری و نگهداری شود.


علاماتی تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال جمع‌آوری اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس هستیم تا هر چند با گذشت بیش از سه دهه از آن دوران زمان بسیاری از دست دادیم ولی با جمع آوری و حفظ و نگهداری این اسناد برای آیندگان سندی از افتخارات ملت ایران به یادگار بگذاریم.


رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس اظهار کرد: آیین‌نامه جامع در خصوص حفظ و نگهداری اسناد و مدارک دفاع مقدس تهیه و تدوین شده و به تایید رییس ستاد کل نیروهای مسلح رسیده و به سازمان‌های مربوطه نیز ابلاغ شده است.
انتهای پیام/ر

جمع‌آوری اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار