فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران:

جداره مرزها آلوده به حضور تکفیری ها و سلفی ها است/ نقش مؤثر ناجا در خدمت رسانی به زوار اربعین

فرمانده نیروی انتظامی گفت: هم اکنون در جداره مرزها آلودگی حضور گروه های تکفیری و سلفی را داریم و در حوزه تهدیدات امنیتی باید خود را آماده مقابله کنیم.

جداره مرزها آلوده به حضور تکفیری ها و سلفی ها است/ نقش مؤثر ناجا در خدمت رسانی به زوار اربعین به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای عمومی فرماندهان انتظامی و مرزبانی استان کرمانشاه که عصر امروز در ستاد انتظامی استان برگزار شد، گفت: نیروی انتظامی در سال گذشته اقدامات قابل قبولی را انجام داد، که بخشی از آنها پیش بینی نشده بود.

وی با بیان اینکه در اربعین سال قبل حدود دو و نیم میلیون نفر از مرزهای ایران به کشور عراق تردد داشتند، افزود: ناجا با بکارگیری بیش از ۲۰ هزار نیرو در استان های ایلام ، خوزستان و سایر استان های همجوار، مانور بزرگی را برگزار کرد و با وجود امکانات محدود و زیرساخت های نامناسب نقش مؤثری در خدمت رسانی به زوار داشت.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه به آمادگی کامل ناجا در مرز خسروی اشاره کرد و گفت: بیش بینی می شود در اربعین امسال بیش از نیم میلیون نفر از این مرز به کربلای معلی سفر کنند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: اقدامات و توفیقات نیروی انتظامی در حوزه انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز حاکی از تلاش بی وقفه و شبانه روزی این نیرو است.

سردار اشتری با اشاره به دستگیری عوامل تکفیری در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: فرمانده و نیروهای انتظامی این استان در عملیات های مشترک و مستقل پلیسی اقدامات خوبی انجام داده و گزارش های رسیده، مؤید این تلاش ها است.

وی با بیان اینکه چالش ها و تهدیدات در کشور بیشتر شده و دشمن در صدد ضربه زدن است، تأکید کرد: توان مقابله ای نیروی انتظامی بیش از اقدامات انجام شده است و می بایست با تمام توان آمادگی خود را افزایش دهیم.

مدیریت جهادی استفاده حداکثری و بهینه از امکانات موجود است

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، استفاده حداکثری و بهینه از امکانات موجود را یکی از راه های اساسی در مسیر مدیریت جهادی عنوان کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس با کمترین نیرو و تجهیزات در مقابل دشمنی ایستادیم که تمام دنیا پشت سر آن بود، اکنون نیز می بایست با همین دیدگاه، ظرفیت و توان خود را بالا ببریم.

سردار اشتری به ویژگی های خاص این استان و بکارگیری بهترین امکانات اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه همیشه مورد طمع دشمن بوده است، اما با عنایت الهی و روحیه جهادی تمامی نقشه های آنها خنثی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرزبانی ناجا نیازمند کار جهادی است، گفت: هم اکنون در جداره مرزها آلودگی حضور گروه های تکفیری و سلفی را داریم، لذا در حوزه تهدیدات امنیتی باید خود را آماده مقابله کنیم و همواره هوشیار باشیم، البته با اشرافیت اطلاعاتی نیروهای نظامی و امنیتی هیچگاه موفقیتی برای دشمنان حاصل نخواهد شد.

فرمانده ناجا به نقش قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در ارتقای عملکرد کارکنان اشاره کرد و افزود: امروز هر خطایی را که مشاهده می کنیم قبلاً تذکر و آموزش داده شده است، بر همین اساس باید در مرحله اول از خود محافظت کنیم و بعد برخورد و دفاع کنیم.

سردار اشتری اقدامات نیروی انتظامی در حوزه مقابله با قاچاق سلاح و مهمات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آمارها و گزارش ها نشان دهنده رشد کشفیات است، اما باید بیش از این تلاش شود و برخی از شاخص ها در این حوزه مورد بازنگری قرار گیرد.

وی همچنین یادآور شد: در حوزه مقابله با جرایم خشن به ویژه سرقت های مسلحانه باید سریع و به موقع عمل کرد.


حضور ۲۴ ساعته پلیس در مناطق حاشیه نشین

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تصریح کرد: با توجه به بروز آسیب های جدی ناشی از مسئله حاشیه نشینی؛ ضروری است که نیروی انتظامی به صورت ۲۴ ساعته در این مناطق حضور داشته باشد و اشرافیت خود را در این بخش گسترش و ارتقاء دهد.

این مقام ارشد انتظامی،  ارتباط مؤدبانه و محترمانه با مردم را سرلوحه اقدامات پلیس دانست و افزود: مردم ناظر بر عملکرد و رفتار نیروی انتظامی هستند، بر همین اساس کلانتری ها و پاسگاه ها پیشانی ناجا و ناجا پیشانی نظام تلقی می شود.

سردار اشتری با بیان اینکه « اعتبار ناجا، اعتماد مردم به ما است»، ادامه داد: نیروی انتظامی در سال گذشته جزو چهار دستگاه برتر خدمت رسان به مردم از میان ۲۲ دستگاه اجرایی کشور معرفی شد و این نشان دهنده ارتقای عملکرد در این بخش است.

وی توجه به معیشت کارکنان را نیازمند پیگیری های بیشتر دانست و گفت: در سال گذشته طی چهار مرحله حقوق کارکنان افزایش یافت که سه مرحله از آن به حقوق های کمتر از دو میلیون تومان اختصاص داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.