اصفهان؛

مدرسه تابستانی 'اصفهان و زاینده رود' با همکاری فرانسوی ها

نخستین مدرسه تابستانی بین المللی با موضوع ' اصفهان، شهری که زاینده رودش در حال از دست رفتن است' ازسوی دانشگاه هنر اصفهان با همکاری مدرسه ملی عالی معماری ورسای فرانسه شهریور امسال برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این مدرسه تابستانی بین المللی با حضور مدرسان برجسته داخلی و خارجی از یکم تا هشتم شهریور امسال در زمینه شهرسازی (طراحی و برنامه ریزی شهرسازی)، معماری و سایر رشته های مرتبط در کلانشهر اصفهان برگزار می شود.
موضوع این مدرسه تابستانی، تفکر به اصفهان آینده بر اساس چالش های وضع موجود در مورد خشکی زاینده رود است و گواهینامه معتبر با تایید دانشگاه هنر اصفهان و مدرسه ملی عالی معماری ورسای فرانسه برای شرکت کنندگان در آن صادر می شود.

از جمله استادان خارجی این مدرسه می توان به پاتریک برژه معمار و برنده جایزه بزرگ معماری فرانسه، فرانسیس رامبر رئیس انسیتوی معماری فرانسه، ریچارد اسکوفیه از مدرسه ملی عالی معماری ورسای فرانسه و ماریا تئودورو از دانشگاه لیدز بریتانیا اشاره کرد.

کارگاه های آموزشی و سخنرانی هایی با محوریت اصفهان، زاینده رود، تاریخچه آب وباغ های ایرانی، معماری همساز با اقلیم، طراحی شهری سبز و سبز راهها در این دوره ارائه خواهد شد.
مدیر برگزاری مدرسه تابستانی بین المللی دانشگاه هنر اصفهان گفت: هدف ما از برگزاری این دوره آموزشی، به کارگیری طرح های خلاقانه دانشجویان و متخصصان درباره نظام طراحی معماری و محیط با توجه به معضل کم آبی و خشکی زاینده رود است.

دکتر رامین مدنی افزود: همچنین در این مدرسه تابستانی از تجربه های کشورهای دیگر نیز در مواجهه با پدیده خشکسالی و کم آبی استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصفهان در سال های اخیر با بحران آب و تبدیل شدن زاینده رود به یک رودخانه فصلی مواجه شده است، اظهار کرد: این دوره آموزشی با همفکری و همیاری حامیانی همچون شهرداری، میراث فرهنگی، محیط زیست و راه و شهرسازی اصفهان برگزار خواهد شد.

مدنی با بیان اینکه اطلاعات و طرح های ارائه شده این دوره آموزشی، جمع بندی و منتشر خواهد شد اظهار امیدواری کرد که این دستاوردها بتواند در آینده برای احیای رودخانه زاینده رود و برنامه ریزی شهری و معماری اصفهان، استفاده شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرن
۱۰:۰۲ ۲۲ تير ۱۳۹۶
***زیبایی حق شماست،آن را ما به شما هدیه می دهیم***