شهرکرد؛

آموزش و توانمندی نیرو‌های هلال احمر تخصصی می‌شود

آموزش و توانمندی نیرو‌های جمعیت هلال احمر تخصصی می‌شود.

تخصصی کردن و ارتقای آموزش و توانمندی نیرو‌های جمعیت هلال احمربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید حمید جمال الدینی معاون آموزش، پژوهش و فناوری و سخنگوی جمعیت هلال احمر کشور در نشست شورای مدیران هلال احمر چهارمحال و بختیاری در شهرکرد از تخصصی کردن و ارتقای آموزش و توانمندی نیرو‌های جمعیت هلال احمر خبر داد.

وی گفت: در سه ماهه نخست امسال، استان چهارمحال و بختیاری در عملیات امداد و نجات جاده‌ای رشد ۲۵ درصدی و در بخش عملیات کوهستان رشد ۲۲ درصدی داشته که بیانگر ضرورت تخصصی کردن و ارتقای آموزش و توانمندی نیرو‌های این جمعیت است.

جمال الدینی با بیان اینکه ضریب آمادگی مردم در مواجهه با حوادث و بلایا، به ویژه در استان‌های در معرض خط مانند چهارمحال و بختیاری عدد مطلوبی نیست ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی و اقدامات در دست اجرا طی ۵ سال آینده شاخص آمادگی مردم و خانواده‌ها در این زمینه به سه برابر وضع موجود برسد.

وی اضافه کرد: استان چهارمحال و بختیاری از نظر تعداد اعضا، یک و ۲ دهم درصد و از لحاظ مأموریت، یک و ۸ دهم درصد مأموریت‌های جمعیت هلال احمر در کشور را داراست.

به گفته جمال الدینی؛ ناوگان هوایی امداد و نجات جمعیت هلال احمر در کشور هم اکنون  و با رشد ۴۰ درصدی در سال‌های اخیر، ۲۴ فرورند بالگرد فعال دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار