حمایت آمریکا از موضع «اشرف غنی» درباره اتهامات «ژنرال دوستم»

سفیر آمریکا در کابل با برگزاری یک نشست خبری تاکید کرد که نهادهای قضایی افغانستان به اتهامات ژنرال دوستم بصورت شفاف رسیدگی کنند.

حمایت آمریکا از موضع «اشرف غنی» درباره اتهامات «ژنرال دوستم»به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که اخیرا ریاست جمهوری افغانستان از نهادهای قضایی درخواست پیگیری شفاف و صریح درباره پرونده ژنرال دوستم را داشته، به نظر می‌رسد که سفارت آمریکا در کابل نیز رویکرد مشابهی را دنبال می‌کند.

«هوگو لارنس» سرپرست سفارت آمریکا در کابل گفت که کشورش نیز مانند جامعه جهانی و مردم افغانستان از پیگیری پرونده ژنرال دوستم و اقدامات احتمالی قانونی در این رابطه حمایت می‌کند.

وی اتهامات علیه دوستم را «بسیار جدی» دانست و بررسی دقیق نهادهای قضایی افغانستان در خصوص این پرونده را خواستار شد.

لارنس تاکید کرد که تحقیقات جاری درباره پرونده دوستم به اتهام آزار جنسی «ایشچی» از اعضای ارشد حزب جنبش، اراده حکومت افغانستان را در تنفیذ قانون برجسته کرده و پیامی به جهانیان خواهد داد که در افغانستان هیچ کس بالاتر از قانون نیست.

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه هشدار داد که هرگونه استفادۀ سیاسی از این پرونده و یا دستاویز ساختن آن برای دامن زدن به تنش‌های قومی، به تنفیذ قانون و تامین صلح و ثبات در افغانستان آسیب می‌رساند.

وی افزود: حکومت افغانستان در پی اجرای قانون باشند و در برابر هرگونه فشار سیاسی زانو خم نکنند.

به نظر می‌رسد منظور لارنس از «فشارهای سیاسی» اشاره بر «ائتلاف نجات افغانستان» باشد.

این ائتلاف چندی پیش با توافق و انتشار بیانیه‌ای توسط رهبران سه حزب «حزب جمعیت اسلامی»، «حزب وحدت» و «حزب جنبش ملی» اعلام موجودیت کرد. در ائتلاف با انتشار فهرستی از اصلاحات خواستار ایجاد تغییرات در حکومت غنی شدند.

این در حالی است که برخی از منتقدین دوستم اظهار می‌کنند هدف وی از ایجاد این ائتلاف فشار بر حکومت افغانستان است تا نتایج بررسی و تحقیقات را به نفع خود تغییر دهد.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار