اردبیل؛

انتخاب گرمی به عنوان یکی از 10 شهرستان محروم کشور

مدیر عامل بنیاد علوی گفت: با شاخص‌هایی که برای ارزیابی شهرستان‌های محروم کشور احصا شده شهرستان گرمی به ‌عنوان یکی از ۱۰ شهرستان محروم کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، موسی برزگری، مدیر عامل بنیاد علوی در جلسه راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اظهار داشت: 9 شاخص اصلی با 55 زیرشاخص به منظور ارزیابی شهرستان‌های محروم در کشور احصا شده که با توجه به این شاخص‌های تعیین‌شده 40 شهرستان در کشور جزو محروم‌ترین شهرستان‌ها در مرحله نخست انتخاب شدند و با اعمال شاخص‌های بعدی در مرحله دوم این شهرستان‌ها به 20 و در نهایت به 10 شهرستان کاهش یافتند که در اولویت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: از استان اردبیل نیز شهرستان گرمی جزو 10 شهرستان محروم کشور انتخاب شد که در مرحله تعیین پنج شهرستان محروم کشور گرمی در رده ششم قرار گرفت و از بین این پنج شهرستان نیز دو شهرستان به منظور شروع عملیات محرومیت‌زدایی در سطح کشور انتخاب شدند.

مدیر عامل بنیاد علوی افزود: بنیاد علوی محرومیت‌زدایی از شهرستان‌های محروم کشور را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و با توجه به رتبه‌بندی شهرستان‌ها این اقدامات صورت می‌گیرد که در حال حاضر بنیاد علوی دارای 150 شرکت اقتصادی کوچک و بزرگ بوده و 10 درصد سود این شرکت‌ها به منظور محرومیت‌زدایی صرف می‌شود.

برزگری تصریح کرد:‌ فعالیت در حوزه محرومیت‌زدایی به‌طور متمرکز در بنیاد علوی انجام می‌شود و امسال 40 درصد سود شرکت‌های بنیاد برای محرومیت‌‌زدایی هزینه خواهد شد که بنیاد مستضعفان و علوی برای محرومیت‌زدایی در کشور زیرساخت‌ها را آماده می‌کنند تا بتوانیم برای رفع محرومیت و سرمایه‌گذاری اقدام مفیدی انجام دهیم.

وی گفت: بنیاد علوی دارای صندوق‌های خرد اعتباری بوده که توسط خود مردم در این صندوق‌ها پول واریز می‌شود و ما هم با آموزش به متقاضیان تسهیلات ارائه می‌کنیم که در حال حاضر سه هزار و 570 نفر از این وام‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: یک میلیارد و 90 میلیون تومان اقساط وام‌گیرندگان بوده که باید به این نکته توجه کنیم که حتی یک قسط معوق وجود ندارد چرا که مردم این صندوق‌های خرد مالی را متعلق به خود می‌دانند و با اخذ وام از آنها برای اشتغال و ایجاد درآمد خود تلاش می‌کنند.

 

انتهای پیام/ح

امسال 40 درصد سود شرکت‌های بنیاد برای محرومیت‌‌زدایی هزینه خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار