هشدار ژنرال آمریکایی درباره به وجود آمدن گروه تروریستی جدید در عراق

استفان تاونسند درباره به وجود آمدن گروه تروریستی جدید مانند داعش در عراق هشدار داد.

هشدار ژنرال آمریکایی درباره به وجود آمدن گروه تروریستی جدید در عراقبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری روزنامه ایندیپندنت، ژنرال "استفان تاونسند" فرمانده ائتلاف بین المللی به اصطلاح مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا درباره به وجود آمدن گروه تروریستی جدید مانند داعش در عراق هشدار داد.

تاونسند گفت: علی‌رغم پیروزی بر داعش و آزادسازی موصل، تلاش‌ها برای شکست این سازمان تروریستی باید ادامه یابد.مهم است که شکاف میان گروه‌های شیعه و سنی عراق که به ظهور گروه‌هایی مثل داعش منجر شد، ترمیم شود.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهایی مبنی بر جانبداری بغداد از شیعیان و توصیه‌هایی برای نزدیک شدن دولت عراق به گروه‌های سنی مطرح کرد.

این سخنان درحالی مطرح شد که تمامی گروه‌های عراقی اعم از کرد، شیعه، سنی، ایزدی و مسیحی در قالب نیروهای مسلح عراق و بسیج مردمی در شکست دادن داعش با یکدیگر همکاری کردند.

وی در ادامه با اشاره به خبر مرگ ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش گفت: ما نمی‌توانیم مرگ بغدادی را تایید کنیم و درباره محل اختفا و زنده یا مرده بودنش اطلاعی نداریم. با این وجود، حتی اگر او مرده باشد، فرد دیگری این گروه را اداره می‌کند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز یکشنبه به طور رسمی آزادی موصل، دومین شهر بزرگ عراق را اعلام کرد. در نه ماه عملیات آزادسازی موصل بیش از یک میلیون نفر آواره و هزاران غیرنظامی کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۱ تير ۱۳۹۶
اي بابا خودتان داعش را بوجود آورديد حالا مي گوييد موج جديد درراه است
-
disgruntled
۰۸:۱۳ ۲۱ تير ۱۳۹۶
پس حتما ایده ای جدید در راه است داعش های جنایتکار
آخرین اخبار