تبریز؛

همایش علمی تخصصی عفاف و حجاب در تبریز

همایش علمی تخصصی عفاف و حجاب با رویکرد مردان غیور، زنان عفیف و خانواده متعالی در تبریز برگزار شد.

همایش علمی تخصصی عفاف و حجاب در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عضو هیئت علمی دانشگاه سهند تبریز در این همایش که امروز به مناسبت هفته عفاف و حجاب ترتیب یافته بود گفت:حجاب یکی از ارزشهایی است که هم مصلحت فردی و هم اجتماعی و هم فایده‌ی دنیوی و اخروی دارد.
حجت الاسلام روحانی افزود:حجاب هم حق الناس است و هم حق ا... که باعث می‌شود نه زیبایی‌های ظاهری بلکه زیبایی‌های درونی انسان‌های عفیف آشکار شود.
وی خاطرنشان کرد:حجاب در پوشش، گفتار و رفتار سه نوع پوشش است و اولین دلیل داشتن حجاب فطری و سپس ارزشی بودن آن است.
این استاد دانشگاه افزود : آزادی فردی تا زمانی مجاز است که به آزادی‌های اجتماعی و حقوق اجتماعی لطمه نزند چرا که چهاردیواری اجتماع خانه ما نیست که هر گونه خواستیم رفتار کنیم.
حجت الاسلام روحانی حفظ سلامت جسمانی و روانی، ایجاد امنیت اخلاقی، تحکیم و حفظ بنیان خانواده، ایجاد آرامش روانی در زوجین و فرزندان خانواده، رسیدن به خودشکوفایی، اعتماد به نفس و کاهش اضطراب را از آثار مثبت حجاب دانست.
وی یادآور شد:ایجاد ارتباط معنادار، ارائه الگوی عملی، نوآوری و ایجاد انگیزه در فرزندان و سخن گفتن با آنان با مشاوره، محبت و احترام از راهکارهای ترغیب فرزندان به رعایت عفاف و حجاب است.
معاون پرورشی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت:دادن آگاهی و شروع آموزش‌ها از خانواده، از بین بردن زمینه‌های فساد، تقویت مبانی دینی، کنترل غرایز، الگوپذیری از ائمه اطهار، ترویج معروف و ولایت پذیری و به کار بستن سیره اهل بیت در بحث عفاف و حجاب در ترویج حجاب بسیار کارآمد خواهد بود.
علمی نقش معلمان و اولیای مدرسه را نیز در علاقه‌مند کردن دانش آموزان و فرزندان به حجاب و حفظ عفت و پاکدامنی بسیار مؤثر خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار