همایش توسعه همکاری لرستان و بلغارستان برگزار شد

همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان و بلغارستان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن خرم‌آباد برگزار شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سفیر جمهوری بلغارستان گفت: ارتباط مستقیم ، کوتاه ترین و موثرترین راه برای همکاری بین ایران و بلغارستان است.

 هریستو استفانوف پولنداکوف گفت: این ارتباط و نشست می‌تواند برای رابطه شورای مشترک بین 2 استان لرستان و استارازاگورا مؤثر باشد.


وی ادامه داد: این 2 استان می‌توانند همکاری و شرکای خوبی در زمینه های مختلف برای هم بوده و امیدواریم این برنامه بتواند برای معرفی فرصت‌های 2طرف کارساز و تعاملات بین استارازاگورا و لرستان به‌صورت عملی انجام شود.


پولنداکوف افزود: نماینده‌ای از صنعت کشاورزی و دامپزشکی بلغارستان در این برنامه حضور دارد و نماینده اتاق بازرگانی استارازاگورا نیز می‌تواند ورودی و خروجی برنامه را بررسی کند.


وی ادامه داد: استان لرستان حمایت خوبی از سرمایه‌گذاران می کند لذا هیات اقتصادی بلغاری انتظار رابطه در سطح بالا را دارد و امید است که بتوان از امکانات بالای لرستان در کشور بلغارستان استفاده کرد.

 

پس از برجام میل به سرمایه گذاری خارجی در ایران افزایش یافته است

هوشنگ بازوند بیان کرد: تحریم های علیه ایران، تحریم هایی ظالمانه بوده و اگرچه هنوز خصومت های علیه ایران وجود دارد اما آمریکا دیگر قادر به اجماع علیه ایران نبوده و این حاصل برجام است.


به گفته وی پس از برجام میل به سرمایه گذاری در ایران افزایش یافته و شاهد حضور کشورهای خارجی در ایران و استان لرستان هستیم.


بازوند افزود:کمیته سرمایه گذاری خارجی در لرستان از قوانین مربوط به سرمایه گذاران حمایت می کند.


وی به نشست مشترک اقتصادی بین فعالان اقتصادی لرستان و بلغارستان اشاره کرد و گفت: این نشست باعث ارتباط بین 2 کشور ایران و بلغارستان و همچنین توسعه اقتصادی لرستان خواهد بود.


وی افزود: افزون بر 104هزار دانشجو در لرستان در حال تحصیل می باشند که این ظرفیت بزرگ برای توسعه فرهنگی در استان است.


استاندار لرستان با مثبت ارزیابی کردن روابط 2 استان لرستان و استارازاگورا بلغارستان گفت: بیش از پنج هزار اثر تاریخی در لرستان وجود دارد که برخی آثار منتظر ثبت جهانی می باشند که به عنوان سرمایه های نرم کشور محسوب می شود.


وی همچنین به وجود 2هزار 400 کیلومتر آبراهه در لرستان اشاره کرد و ادامه داد: یکصدهزارتن ظرفیت تولید پرورش ماهی در لرستان وجود دارد و در سالجاری تولید 30هزار تن ماهی در دستور کار بوده که منجر به اشتغالزایی 40هزار شغل می شود.


بازوند همچنین گفت: در صورت تصمیم بر سرمایه گذاری کشور بلغارستان در استان به طور قطع حافظ و مدافع سرمایه سرمایه گذاران خواهیم بود و شرایطی را بوجود خواهیم آورد که ریسک سرمایه گذاری کم شود.

 

 

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.