آیت الله علم الهدی؛

مسئله حجاب تنها به دست خود زنان توسعه پیدا می‌کند

امام جمعه مشهد گفت:: حجاب مسئله و نهضت حیثیتی جامعه دینی است که سرباز این نهضت زنان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در گردهمایی بانوان فعال در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب افزود: تنها نقطه تمایز یک جامعه دینی با یک جامعه لائیک از روی پوشش زنان آن جامعه مشخص می‌شود پس چادر حیثیت جامعه دینی است و زن بی حجاب خائن به جامعه دینی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:: علت اینکه جامعه فرانسه با مسئله حجاب مخالفت می‌کند این است که حجاب ماهیت زندگی اجتماعی لائیک را بر هم می‌زند.

وی افزود: حجاب یک فرهنگ احساسی است که هر زنی نسبت به خودش دارد و توسعه آن با اجبار و قهر ممکن نیست و هر زنی بر طبق عفت باطنی، خودش را از نگاه نامحرم می‌پوشاند، اما این مسئله تا جایی است که به هویت جامعه اسلامی آسیبی وارد نکند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: یکی از خطراتی که زنان جامعه ما را امروز تهدید می‌کند اختلاط روابط زن و مرد و هم چنین دخالت بیش از اندازه زنان در مسائل اقتصادی مردان است.

آیت الله علم الهدی افزود:یک زن اگر در عین اینکه معلم است پزشک است و در بیرون از منزل کار می‌کند توانست محور اصلی رندگی اش را خانواده قرار دهد و ارتباط خود با مرد‌ها را به حداقل برساند زن موفق جامعه اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:: آن چیزی که هم برای ما و هم برای دشمنان ما مورد تاکید است فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی گفت::زوزی دانشجویی در پاریس با مانتو و روسری خدمت امام راحل رسید و از ایشان پرسید آیا این حجاب من مورد تایید است امام فرمودند: بله برای زندگی در پاریس، اما اگر به ایران سفر کنید حجاب مناسب چادر است.

امام جمعه مشهد گفت: بر طبق این گفته امام، چون در جامعه اسلامی تابلوی عفت است پس این تابلو نمی‌تواند ناقص باشد.

در پایان این دیدار از پنج بانوی برگزیده محجبه در زمینه‌های ورزشی فرهنگی اقتصادی تجلیل شد.

انتهای پیام//ف. ج


تجلیل از بانوان برگزیده محجبه در زمینه‌های ورزشی فرهنگی اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.