یک شاعر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نگارش كتاب «پس از نیما» به پایان رسید

غلامرضا طریقی گفت: این اواخر کتابی را درباره سیر تحول غزل پس از نیما در دست نگارش داشتم.

کار نگارش «پس از نیما» به اتمام رسیدغلامرضا طریقی، شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کتاب جدید خود گفت: کتابم با عنوان «چلتاق» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شده بود. چاپ قبلی این کتاب به اتمام رسید. جمعه قرار است کتابم با عنوان «چلتاق» به بهانه چاپ دومش رونمایی شود. کاری هم درباره بررسی سیر غزل پس از نیما با عنوان «پس از نیما» در دست نگارش داشتم که هم اکنون کار نگارش آن به اتمام رسید.

وی افزود: کتاب «پس از نیما» تحقیق مفصل 600 صفحه‌ای است و برای صدور مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شد. کار انتشار این کتاب را انتشارات علمی فرهنگی برعهده دارد. چون یک قراردادی برای تهیه کردن این کتاب بسته بودند، قرار بود کار نگارش کتاب پس از نیما قبل از عید به اتمام برسد اما به دلیل آنکه این کتاب، تحقیق بسیار مفصلی بود کار نگارش آن طول کشید.

این شاعر با اشاره به مشکل خود در نگارش کتاب «پس از نیما» اظهار داشت: با وجود آنکه غزل‌های زیادی در ادبیات داریم، هیچ منبع خوب و موثقی درباره آن نداشتیم. در فصل اول کتاب به بررسی سیر غزل تا زمان مشروطه پرداختم. در فصل دوم درباره شعر مشروطه و اتفاقاتی که برای آن افتاد، نوشتم. فصل سوم درباره نیما و کارهای اوست. سپس کتاب های غزل و غزلسراها را چهره به چهره تا دهه 80 بررسی و تک تک آن ها را تحلیل کردم و درباه شان نوشتم.

 

انتهای پیام/

 

سیر تحول غزل فارسی را در کتاب جدید غلامرضا طریقی بخوانید 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.