آدام شیف: پسر ترامپ نخستین کسی بوده که از دخالت روسیه در انتخابات اطلاع داشته است

عضو کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا اعلام کرد افشای اطلاعات جدید نشان می‌دهد دونالد ترامپ جونیور نخستین شخصی بوده که از قصد روسیه برای دخالت در انتخابات اطلاع داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «آدام شیف»، نماینده کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا و عضو ارشد کمیته اطلاعاتی این مجلس روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد: «دونالد ترامپ جونیور، پسر رئیس جمهور آمریکا، نخستین کسی بوده است که از قصد روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کمک به پیروزی پدرش مطلع شده است.»

به دنبال انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز در خصوص ملاقات دونالد ترامپ جونیور و یک وکیل روس در ژوئن سال گذشته میلادی، آدام شیف این اظهارات را در مصاحبه با «ام اس ان بی سی» مطرح کرد و گفت: بنابراین اگر این مسئله حقیقت داشته باشد، اولین کسی که می دانسته روسیه تصمیم دارد نه تنها اطلاعاتی را در خصوص نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جمع آوری کند، بلکه با کمک به یک نامزد در روند انتخابات دخالت کند، پسر ارشد ترامپ بوده است. او از طریق یک ایمیل از کمک دولت روسیه به پدرش مطلع شده است.

روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته جزئیات بیشتری از ملاقات پسر ارشد ترامپ و وکیل روس منتشر کرد. به نوشته این روزنامه، راب گلدستون، یک متخصص روابط عمومی، ملاقات پسر ترامپ و وکیل روس را برنامه ریزی کرده بود و پیش از برگزاری این ملاقات با ارسال یک ایمیل به دونالد ترامپ جونیور گفته بود که این جلسه به نوعی بخشی از طرح دولت روسیه برای کمک به کمپین انتخاباتی پدرش است.

آدام شیف در ادامه افزود: این ایمیل پیش از آنکه ویکی‌لیکس خبر هک ایمیل‌های اعضای کمیته ملی حزب دموکرات را منتشر کند به دونالد ترامپ جونیور ارسال شده بود.


بیشتر بخوانید:
نیویورک تایمز: پسر ترامپ از کمک دولت روسیه به پدرش مطلع بوده است


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار