فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی مطرح کرد

بسیج دارای 2 ویژگی انقلابی و مردمی بودن است

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت:بسیج دارای 2 ویژگی مشخص است یکی انقلابی بودن و دیگری مردمی بودن آن است و این دو ویژگی سبب انتظاراتی از دو بعد دفاعی و امنیتی شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران ؛  سردار عابدین خرم  فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران با اشاره به چگونگی برگزاری رزمایش الی بیت المقدس و نقش بسیج در آن اظهار کرد: بسیج دارای دو ویژگی مشخص است یکی انقلابی بودن و دیگری مردمی بودن آن است و این دو ویژگی سبب انتظاراتی از دو بعد دفاعی و امنیتی شده است.

وی تصریح کرد: در بعد دفاعی بسیج دفاع از امنیت شهر‌ها در زمانهای مقتضی و دفاع از کوی و برزن در شریط لازم٬ دفاع و امداد در شرایط بحران از جمله سیل و زلزله را بر عهده دارد.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: امسال 60 گردان بیت المقدس و 4 گردان کوثر روزهای 22 و 23 تیرماه در رزمایش الی بیت المقدس در استان شرکت می‌کنند و در مجموع 20 هزار نفر در رزمایش الی بیت المقدس در سراسر استان حضور خواهند داشت.

وی افزود: این رزمایش سنجش آمادگی رزم و توان رزم گردان‌های مذکور است و اهدافی از قبیل مردمی کردن دفاع، پایان ناپذیر بنیه رزم نیرو‌ها و مکمل ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای دنبال می‌شود و نمایش اقتدار و ارتقای آمادگی های گردان نیز در این رزمایش مد نظر است.

خرم گفت: ایجاد وحدت٬ همدلی و شناخت بیشتر اعضای گردان‌ها با سایر سازمان‌ها از دیگر اهداف این رزمایش است و علاوه بر آن ایجاد امنیت که سبب آرامش مردم و یاس دشمن و ضد انقلاب است از دیگر شاخصه‌های مهم این رزمایش است.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی تصریح کرد: این رزمایش بدون استفاده از مهمات جنگی و در سراسر شهرستان های استان انجام می‌شود و امید است نتیجه این رزمایش در رسیدن به اهدافمان موثر واقع شود.

وی گفت: فلسفه رزمایش این است که بسیج در دفاع از کوی و برزن و شهر تا چه اندازه می‌تواند ایفای نقش و وظیفه کند و در این رزمایش خواهران نقش امداد و نجات را ایفا خواهند کرد.

خرم افزود: متاسفانه دیروز در منطقه مرزی ترکیه و ایران به سبب عدم رعایت ایمنی و صعب العبوری جاده 4 نفر به دره سقوط کردند که یک عزیز از سپاه پاسداران به شهادت رسید و سه نفر مصدوم شدند.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی تصریح کرد: در قالب سپاه و بسیج برای حوادثی همچون زلزله برنامه داریم و اردوگاهی در این راستا در نظر گرفته شده است و حتی در زمانی که داعش به کردستان عراق هجمه کرد اردوگاه‌هایی در آن سوی مرز و این سوی مرز در نظر گرفته شد

وی با اشاره به ناکارآمدی وضعیت کنونی پادگان لشگر 64 ارومیه در مسائل مربوط به موضوعات کلان شهری اظهار کرد: پادگان لشکر 64 به عنوان تنفسگاه ارومیه باید حفظ شود و آجر و سیمان و آهن جایگزین درخت‌ها نشود و این پادگان به جای مراسم صبحگاه نباید به پارکینگ تبدیل شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: فرمانده سپاه ، بسیج ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.