خوانساری:

دولت دوازدهم بخش خصوصی را بعنوان موتور محرکه باور داشته باشد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت:اعتقاد به اقتصاد آزاد و رقابتی و باور بخش خصوصی به عنوان موتور محرکه اقتصاد از جمله ویژگی هایی است که در انتخاب وزیران اقتصادی از رئیس جمهوری انتظار می رود.

دولت دوازدهم بخش خصوصی را بعنوان موتور محرکه باور داشته باشد به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،مسعود خوانساری گفت: دولت دوازدهم باید با استفاده از سرمایه اجتماعی به دست آمده، به جلب هرچه بیشتر اعتماد در جامعه بپردازد.

 رئیس اتاق تهران تاکید کرد: انتظار می رود دولت جدید بتواند اعتماد جامعه را بیش از پیش جلب کند و در این راستای چیدمان کابینه جدید بسیار موثر است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: شایسته سالاری، جوانگرایی، پاسخگویی به انتظارات مردم، حاکمیت قانون، شفافیت و جریان آزاد اطلاعات و مسئولیت پذیری از جمله شاخص های وزرای کابینه باید باشد.

خوانساری همچنین تاکید کرد: اعتقاد به اقتصاد آزاد و رقابتی و باور بخش خصوصی به عنوان موتور محرکه اقتصاد از جمله ویژگی هایی است که در انتخاب وزیران اقتصادی از رئیس جمهوری انتظار می رود.

وی ادامه داد: انتظار می رود دولت جدید رسیدگی به بحران بانکی و نرخ سود بالا، بهبود فضای کسب و کار و رقابتی کردن آن، تعیین تکلیف نرخ ارز، بهبود ناکارآمدی دولت، از بین بردن فساد سیستمی و قیمت گذاری صحیح انرژی را به عنوان اولویت های اساسی در دستور کار خود قرار دهد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره قرارداد نفتی کشور گفت: حضور شرکت توتال در پارس جنوبی سبب می شود به زودی سهم برداشت ایران در این حوزه از قطر پیشی بگیرد.

دوازدهم تیرماه نخستین قرارداد نفتی بین شرکت ملی نفت و کنسرسیوم بین المللی با هدایت شرکت نفتی توتال فرانسه برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی به ارزش چهار میلیارد و 800 میلیون دلار امضا شد.


بانک‌ها باید افزایش سرمایه دهند ولی نماد آنها بیش از ٦ ماه متوقف است

علی سنگینیان رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: حساسیتی که در کشور درباره بانک مرکزی و بانک ها وجود دارد، درباره بازار سرمایه وجود ندارد.

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران با تحلیل شاخص کل بورس از زمستان سال ١٣٩٠ تاکنون ادامه داد: در زمستان سال ٩٠ شاخص کل از ٨٩ هزار واحد عبور کرد اما با گذشت چند سال هنوز به این رقم نرسیده ایم و روند بورس خنثی بوده است.

سنگینیان با تحلیل وضعیت بورس تهران توضیح داد: میانگین معاملات روز در بورس تهران در سال ١٣٩٢ حدود ٣٠٠ میلیارد تومان بود اما این رقم برای ٣ ماهه نخست سال جاری بین ١٨٠ تا ٢٠٠ میلیارد تومان بود که نشان می دهد بازار نقدشوندگی ندارد.

وی با بیان اینکه مقام ناظر به جای آنکه نقش داور را داشته باشد، در حال بازی در زمین است، افزود: صندوق توسعه بازار برای توسعه بازار شکل گرفته بود اما امروز از این صندوق برای شاخص سازی استفاده می شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با انتقاد از ساختار نظارتی سازمان بورس، دخالت مستقیم و غیر مستقیم در روندهای قیمتی، استفاده از صندوق توسعه بازار، معاملات بلوکی، محدودیت های عرضه اولیه، توقف نمادهای معاملاتی و قواعد محدود کننده را از جمله موارد انتقادی خود برشمرد.

سنگینیان گفت: ٥٠ درصد از نمادهای معاملاتی بورس تهران متوقف است که نشان می دهد بخش بزرگی از بازار قابل معامله نیست.

وی درباره توقف طولانی مدت نماد بانک‌ها اظهار داشت: درحالی که بانک ها باید افزایش سرمایه دهند ولی نماد آنها بیش از ٦ ماه است که متوقف است.

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران ادامه داد: حساسیت بخش خصوصی نسبت به بازار سرمایه باید بیش از بانک مرکزی باشد و لازم است؛ وزیر اقتصاد توجه و حساسیت بیشتری برای انتخاب رییس سازمان بورس نسبت به رییس کل بانک مرکزی داشته باشد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار