اردبیل؛

سرانه مصرف ماهی در اردبیل 10 گیلوگرم است

سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل به سقف 10 کیلوگرم رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میرآرمان واعظی ،مدیر کل شیلات استان اردبیل در بازدید از سایت‌های پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی در خلخال اظهار کرد: سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل به سقف 10 کیلوگرم رسیده است.

وی با اشاره به استعدادهای آبی منطقه خلخال و رودخانه موجود در این شهرستان، افزود: توسعه زیرساخت‌های پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی در جنوب استان اردبیل در دستور کار بوده و شهرستان خلخال به عنوان یک استعداد ویژه در اولویت کاری اداره کل شیلات استان اردبیل است.

مدیر کل شیلات استان اردبیل گفت: در سال 95 بیش از 8 هزار و پانصد تن ماهی سردآبی و گرم آبی در استان اردبیل در مزارع ماهی، استخرهای موجود و سایت‌های پرورش ماهی تولید شده که در شهرستان خلخال این میزان تولید 800 تن در سال است.

واعظی با اشاره به اهمیت استفاده از ماهی در سفره خانوار شهروندان استان اردبیل بیان کرد: به لحاظ معرفی ماهی به عنوان یک منبع غذایی مفید و عاری از هر گونه بیماری به خانواده‌ها قصد داریم جشنواره پخت آبزیان در شهرستان خلخال در اواخر مرداد برگزار کنیم که مقدمات آن در حال انجام است.

وی خواستار حمایت مسؤولین شهرستان خلخال در اعتبارات شهرستانی و استانی از مجموعه شیلات در جهت تحقق فرمان مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال شد.

 

انتهای پیام/ع

سرانه مصرف ماهی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.