اردبیل؛

شورابیل برند گردشگری سلامت کشور

گردشگری به عنوان مهمترین و پردرآمدترین فعالیت‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا به شمار می‌رود و بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال، رشد بخش خصوصی و توسعه همه جانبه می‌دانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دریاچه شورابیل یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر اردبیل است که مطالعات زمین شناختی آن نشان می‌دهد قدمت این دریاچه قدیمی‌تر از ارومیه است. قبل از این‌که آب شیرین به این دریاچه اضافه شود، ساکنان منطقه به ویژه کسانی که از ناراحتی پوستی و درد مفاصل رنج می‌بردند، از گِل دریاچه به پوست خود می‌مالیدند و از گِل آن به شهرهای دیگر نیز می‌بردند تا مصرف کنند.

دریاچه شورابیل، مهم‌ترین عنصر طبیعت اردبیل می باشد که  سالیان سال است که مردم اردبیل آرزو دارند شورابیل به برند تبدیل شود.

در یک سال اخیر مجموعه مدیریت شهری و  شهردار اردبیل با رویکرد و تعریف پروژه های انسان محور و سلامت محور در مجموعه تفریحی و گردشگری شورابیل راتبدیل به برند گردشگری سلامت کشور کرده است.

تعریف زیرساخت‌های متعدد با چنین نگاهی در پیرامون دریاچه اشاره و تأکید به  مسیر پیاده‌روی (رینگ پیاده روی سلامت محور ) به طول 7 کیلومتر و تعریف پروژه‌های زیرسازی ممنوع کردن ورود خودرو، و  موتوربرقی و قطار لاستیکی، زیپ لاین، ورودی های جدید و هم چنین قایق رانی و.. تعریف شده است و در عین حال احداث پارکینگ برای پارک خودروها پیش بینی کرده اند.

ساماندهی مراکز گردشگری، کارآئی و زیبایی مبلمان شهری و توجه به رویکردهای  انسان محور  و سلامت محور در شورابیل به عینا قابل لمس می باشد در زیبایی و عملکرد فضاهای گردشگری بسیار موثر است. امروزه فضاهای گردشگری به خصوص گردشگری شهری مورد توجه فراوان مردم جهت گذران دادن اوقات فراعت می باشد، در برنامه ریزیها باید جهت ایجاد جذابیت بیشتر این مراکز جهت جذب جمعیت و تامین آسایش استفاده کنندگان از فضاهای گردشگری (شورابیل ) و همچنین تامین درآمد مناسب و ایجاد اشتغال در صنعت گردشگری به ساماندهی اینگونه فضاها با ایجاد انواع و رنگبندی تجهیزات مورد نیاز و شاخصهای زیبایی شناسی محیط های شهری برای آسایش گردشگران پرداخت.

هم چنین استفاده از مبلمان شهری در تعریف  شخصیت عملکردی فضاهای گردشگری نقش مهمی ایفا میکند و در چگونگی روحیه شهر و مردم بسیار موثر است. طراحی، اجراء و مکانیابی صحیح مبلمان شهری که همواره بر طبق نیاز مردم و چگونگی کارکرد فضای گردشگری انجام می شود می تواند در صورت اجرای پروژه های نیمه تمام شورابیل، فضای گردشگری نسبتاً مطلوبی را پدید آورد و علاوه بر تبدیل شورابیل به یک برند کشوری با برنامه ریزی دقیق می توان به جذب گردشگر از کشورهای خاورمیانه شد.

 

انتهای پیام/ع

شورابیل برند گردشگری سلامت کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.