جشن تولد استاد عالمی با مرور گذشته رقم خورد

جشن تولد هفتاد و دو سالگی اکبر عالمی با حضور پیشکسوتان برگزار شد.

جشن تولد استاد عالمی با مرور گذشته زقم خوردبه گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛بیست و چهارمین نشست صمیمانه هنرمندان به مناسبت زاد روز استاد اکبر عالمی 19 تیرماه با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری، خسرو سینایی، داریوش اسدزاده، احمد نجفی، لوریس چکنواریان، فخرالدین فخرالدینی، اسماعیل عباسی، افشین شاهرودی، بهمن عبدی و جمع کثیری از استادان عکاسی و هنرمندان درموزه امام علی (ع) برگزار شد.  

در ابتدا جمعی از هنرمندان به بیان خاطره از استاد عالمی پرداختند و اسماعيل عباسی از تاثیرات استاد عالمی در زندگی خود گفت.

همچنین افشین شاهرودی، عالمی را ستاره درخشان عکاسی دانست و اینکه او از معرفت، علم سرشار است. 

احمد نجفی نیز از حرفه ای بودن استاد عالمی و چکنواریان از آشنایی با عالمی سخن گفت. 

خسرو سینایی با اشاره به سکانس هایی از آشنایی خود با استاد عالمی بیان کرد: سکانس اول 50 سال پیش به عنوان شاگرد جوان با چشمان رنگی انتهای کلاس صمیمانه سوال می پرسید. سکانس دوم در لابراتور با روپوش سفید راه می رفت و آنجا او را می دیدم. البته بعد از انقلاب اکبر عالمی توانست نگاتیو های فیلم "مرثیه گم شده" را برایم پیدا کند و این سکانس سوم ما بود. در ضمن در برنامه "آن روی سکه" با اکبر عالمی بحث طولانی داشتیم که باعث شد اتفاقاتی بعد این بحث رخ دهد اما او با سعه صدر جلسه را مدیریت کرد و در آخر می توانم بگویم که اکبر عالمی طی 50سال گذشته حرمت فرهنگ در کشور را حفظ کرد و تجربیات خود را در عمل نشان داده است.

فخرالدینی از  عالمی به عنوان کسی نام برد که جایگزینی برای آن نیست. 

در ادامه محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری در خصوص برگزارى این نشست گفت: جوانان ما خیلی از بزرگان دنیا را می شناسند در صورتی که بزرگان کشور خود را نمی شناسند. بیست و چهارمین نشست صمیمی هنرمندان را برگزار می‌کنیم و نیاز است در شهر های دیگر نیز مراکز شهرداری برای هنرمندان شهرهای دیگر این مراسم را برگزار کنند.

استاد عالمی در پایان گفت: اولین چک من 270 تومان بود که برای تدریس در دانشگاه گرفتم. به نظرم نباید ببینی چقدر پول میگیری بلکه باید بتوانی کاری که به شما محول می شود، انجام دهید. من به خاطر محبت‌های شما با آبرو از دنیا می روم.

در پایان مراسم کیک تولد 72  سالگی استاد بریدند.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار