همدان؛

لالجین، شهر بدون مانع می شود

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: نقشه کلی برای اجرای طرح شهر بدون مانع در لالجین تهیه شده است و نخستین فاز اجرایی آن با مناسب سازی معابر لالجین برای معلولان جسمی حرکتی انجام خواهد شد.

لالجین، شهر بدون مانع می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛فرید الدین حجت الاسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  طرح های مطالعاتی برای مطرح کردن لالجین به عنوان شهر بدون مانع به پایان رسیده و رایزنی های بودجه ای با سازمان مدیریت انجام شده است افزود: با ساماندهی معابر شهری، امسال  لالجین به عنوان شهر بدون مانع معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: پارسال 9.8 درصد جمعیت همدان را سالمندان تشکیل می دادند و آمارها نشان می دهد امسال بیش از 10 درصد جمعیت استان سالمند هستند.

حجت الاسلامی خاطر نشان کرد:  امسال راه اندازی چندین بنیاد فرزانگان و چندین مرکز روزانه سالمندان برای ارائه خدمات بهتر به سالمندان در دستور کار قرار دارد.

وی به کمک هزینه کاشت حلزون اشاره کردواظهار داشت: پارسال  39 کودک کمتر از 10 سال در استان همدان متقاضی کاشت حلزون بودند که با کمک مرکز کاشت حلزون بیمارستان بعثت تحت عمل قرار گرفتند.

وی یادآور شد:  بیش از 50 میلیون ریال برای هر مورد کاشت حلزون در بهزیستی اختصاص داده شده است  و پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از 80 مورد عمل کاشت حلزون در استان انجام شود.

انتهای پیام/ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.