خسرونیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

قوانین حاکم بر نظام پزشکی باید کامل و بدون نقص باشند

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت:از آنجایی که سازمان نظام پزشکی بزرگترین خانه صنفی گروه پزشکی است باید قوانین حاکم بر این سازمان بدون نقص باشد.

قوانین حاکم بر نظام پزشکی باید کامل و بدون نقص باشندایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی علاوه بر اینکه باید مطالبات پزشکان را برآورده کند مردم را هم باید راضی نگه دارد، اظهار کرد: متاسفانه قوانین فعلی کافی نبوده و پزشکان برای یک شکایت که گاهی بی مورد است باید به چند دادگاه برای طی جلسات کارشناسی تعیین شده رفته و در نهایت هیچ نوع کمک رفاهی نیز دریافت نمی‌کنند.

وی بسیاری از مشکلات رفاهی و کاری پزشکان را ناشی از قوانین ناقص دانست و افزود: نقاط مثبتی در قوانین مشاهده نمی‌شود و همین قوانین دست و پا گیر سبب خدشه دار کردن وجهه‌ نامزد‌ها می‌شود و بعد از چهار سال کار و تلاش با نارضایتی همکاران خود از نحوه عملکرد آن‌ها سازمان نظام پزشکی را ترک می‌کنند.

وی در بیان خواسته اصلی جامعه پزشکی از خانه صنفی خود یعنی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد:  احترام، اعتبار و نوشتن لوایحی که شأن و منزلت واقعی پزشکی را به این قشر فرهیخته بازگرداند مطالبه عمده قشر پزشک از سازمان نظام پزشکی است.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تصریح کرد: وقتی قوانین صحیح باشد مردم هم راضی خواهند شد و نامزد‌ها نباید دست به تخریب یکدیگر زده و صرفا اعتراض به مسائل داشته باشند که این امر سبب ایجاد فضایی ناسالم و سوء استفاده از افشاگری‌ها جهت تخریب جامعه پزشکی خواهد شد.

به گفته خسرونیا نامزد‌های انتخابات پیش رو باید از اهداف خود صحبت کرده و برنامه‌های مورد نظر را جهت اصلاح قوانین و بهبود وضعیت پزشکان و بیماران ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه باید استقلال نظام پزشکی حفظ شود، یاد آور شد: جامعه پزشکی مایل است نظام پزشکی صنفی بماند و در چارچوب قوانین و برطرف کردن نقاط ضعف موجود گام‌های اساسی بردارد.

انتهای پیام/

بسیاری از مشکلات رفاهی و کاری پزشکان  ناشی از قوانین ناقص است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار