خروج نیروهای آلمانی از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه

به دنبال تشدید تنش‌ها میان آنکارا و برلین، آلمان روند خروج نیروهای نظامی خود از پایگاه اینجرلیک ترکیه را از روز گذشته آغاز کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، در پی تشدید تنشها میان آنکارا و برلین، آلمان از روز گذشته (یکشنبه) عملیات خروج نیروهای خود از پایگاه اینجرلیک ترکیه و انتقال آنها به یک پایگاه هوایی در اردن را آغاز کرده است.

هفته نامه «اشپیگل» آلمان در این خصوص نوشت: قرار است نیروهای آلمانی پس از خروج از ترکیه به پایگاه هوایی «الازرق» اردن نزدیک مرزهای جنوبی سوریه منتقل شوند؛ جایی که سربازان آمریکایی، بلژیکی و هلندی هم در آنجا حضور دارند.

تصمیم خروج نیروهای آلمانی از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه پس از آن اتخاذ شد که دولت آنکارا به نمایندگان پارلمان آلمان اجازه نداد برای دیدار با نیروهای آلمانی مستقر در این پایگاه هوایی، وارد ترکیه شوند.

حدود 260 نیروی نظامی آلمان به عنوان بخشی از برنامه بین المللی مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه مستقر شده بودند.

تنشها میان آنکارا و برلین از زمانی تشدید شد که آلمان طرح نسل کشی ارامنه را به رغم هشدارهای ترکیه به تصویب رساند. به دنبال تصویب این طرح، ترکیه سفیر خود را در آلمان فراخواند.

آلمان همچنین همسو با سایر کشورها اروپایی معتقد است ترکیه پس از کودتای نافرجام سال گذشته، سرکوب مخالفان را تشدید کرده است.

انتهای پیام/ 

نیروهای آلمانی از ترکیه به اردن منتقل شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار