حمایت مرکل از اقدام نامتعارف ایوانکا ترامپ در اجلاس گروه ۲۰

صدراعظم آلمان از اقدام نامتعارف دختر ترامپ در جریان برگزاری اجلاس گروه ۲۰ حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت کابوم؛ «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، از اقدام اخیر «ایوانکا ترامپ»، دختر رئیس جمهور آمریکا، که در یکی از جلسات اجلاس گروه 20 بر روی صندلی پدرش نشست، حمایت کرد.

ایوانکا ترامپ در جلسه روز شنبه گروه 20، برای مدتی بر روی صندلی مخصوص رئیس جمهور آمریکا نشست که از دید عکاسان دور نماند و انتقادات فراوانی را نیز به همراه داشت. بسیاری از منتقدان اظهار داشتند، ایوانکا در آرزوی ریاست جمهوری آمریکا است و از هم‌اکنون برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی می‌کند. عده‌ای نیز این اقدام را توهینی قلمداد کرده و این پرسش را مطرح کردند که چه کسی در آمریکا به ایوانکا رای داده است؟

با این حال، مرکل برای خاتمه دادن به جنجال پیش آمده اظهار داشت: چه فرقی می‌کند ایوانکا ترامپ بر روی کدام صندلی نشسته باشد؟ ایوانکا ترامپ در هیات نمایندگی دولت آمریکا حضور دارد و همانند دیگر نمایندگان این هیات به انجام اموری در طول برگزاری اجلاس گروه بیست مشغول بود. او یکی از کارکنان عالی رتبه کاخ سفید است و قطعا مسئولیت و وظایفی در برخی امور خاص دارد.

کاخ سفید نیز در این باره توضیح داد: ایوانکا در ابتدا پشت تمام مقامات جی بیست نشسته بود و فقط در لحظاتی، آن هم برای شرکت در گفتگوی رئیس بانک جهانی درباره صندوق کارآفرینی زنان، جلو آمد و بر روی صندلی پدرش نشست.

البته هنوز تعدادی از نمایندگان دموکرات از پاسخ‌های ارائه شده مجاب نشده و به انتقاد از ایوانکا ترامپ ادامه می‌دهند. «بن رودز» و «دنیل پفافر»، که هر دو در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» مسئولیت دولتی داشتند، نیز به این اقدام ایوانکا واکنش نشان دادند.

پفافر در این باره گفت: «به طور کلی مسئولیت‌های دولتی در آمریکا از سوی مردم تعیین می‌شود و نه بواسطه نسبت خانوادگی.»

بن رودز نیز گفت: «اگر یکی دیگر از مقامات کشورهای حاضر در جی بیست، دختر و یا پسرش را بر روی صندلی ریاست جمهوری می‌نشاند بدون شک می‌گفتیم این یک عقب‌گرد برای دموکراسی است.»

 انتهای پیام/

ادامه جنجال بر سر نشستن ایوانکا برروی صندلی ترامپ در اجلاس گروه 20

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار