تاج: تغییرات فدراسیون برای بهبود سیستم هاست/ باشگاه ها تاثیر زیادی در موفقیت تیم ملی دارند

رییس فدراسیون فوتبال گفت: تمام حرکات فدراسیون برای بهبود سیستم‌ هاست و خوشبختانه در رده های پایه، فوتبال ساحلی و فوتسال وضعیت خوبی داریم.

 به گزارش خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،وی افزود: مردم وقتی نتوانند انتقاد کنند، احترام هم نمی‌گذارند. مردم زمانی احترام می‌گذارند که بتوانند انتقاد کنند. تمام حرکات فدراسیون برای بهبود سیستم‌ هاست. در رده های پایه، فوتبال ساحلی و فوتسال وضعیت خوبی داریم. اگر ایران به جام جهانی نمی رفت گویا بین سه تا چهار سال روی فوتبال ما خاک مرده ریخته باشند.

تاج با اشاره به موفقیت تیم های ملی پایه اظهار داشت: امروز خوشبختانه تیم ملی به جام جهانی رفته است. تدارک خوبی برای حضور قدرتمندانه تیم تیم‌ نوجوانان در جام جهانی انجام شده است. تیم جوانان پس از سال ها به جام جهانی صعود اما از آنجاییکه تیم های قدرتمندی در آن رقابت ها شرکت کرده بودند، راه به جایی نبرد. دوره قبلی مسابقات انتخابی جام جهانی جوانان، در گروه‌ خود چهارم شده و شرایط خوبی نداشتیم. در دوره اخیر که در بحرین برگزار شد، با توجه به مشکلاتی که با این کشور داریم شرایط سختی برای اعزام جوانان به بحرین وجود داشت که با تلاش های هیئت رئیسه در این راه موفق بودیم. به دلیل نتایج ضعیف تیم جوانان در دوره قبلی رقابت های قهرمانی آسیا در سید چهارم قرار گرفتیم اما پس از 16 سال جواز حضور در جام جهانی را کسب کردیم.

وی افزود: در فوتسال و فوتبال ساحلی در رده سوم دنیا قرار گرفتیم. برای تشخیص عملکردمان باید آمارهای کمی را بررسی کنیم. هیئت رئیسه فدراسیون همه کارها را در این زمینه انجام داده است. برای اعزام هر نفر از اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی به باهاما 71 میلیون تومان هزینه کردیم چراکه آمریکا به ما ویزا نداد و مجبور شدیم در گروها‌ی چند نفره و از چند مسیر به میزبان جام جهانی رفت و آمد کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره عملکرد تیم ملی بانوان بیان کرد: هرچند بانوان ایران را از رده‌ ‌بندی جهانی حذف کرده‌ بودند، اما خوشبختانه در رده‌بندی اخیر با 65 پله صعود به رتبه پنجاه‌وپنجم دنیا رسیدیم. لیگ بانوان آغاز شده و تیم ملی هم به اردو اعزام می شود. امیدواریم با حفظ شئونات اسلامی در این بخش هم موفق باشیم.

تاج درباره صعود تیم ملی به جام جهانی 2018 گفت: این اتفاق در فاصله دو بازی مانده به پایان مرحله انتخابی جام جهانی رقم خورد. ستاد اعزام به جام جهانی را هم به ریاست آصفی تشکیل داده ایم. برخی اعضای هیئت رئیسه هم در این ستاد حضور دارند. در این راه با مسئولان سازمان میراث فرهنگی هم تعامل داریم. با توجه به اینکه روسیه به ایران نزدیک است، هزینه‌های اعزام به جام جهانی کمتر می شود. با روسیه مناسبات سیاسی خوبی داریم و مشکلی برای صدور روادید وجود ندارد. به همین دلیل احتمال دارد هواداران ایرانی در زمان برگزاری بازی های تیم ملی، نیمی از ورزشگاه را پر کنند. همچنین قصد داریم نمایشگاهی در روسیه تاسیس کنیم.

او ادامه داد: در بحث سرمربی فوتسال وضعیت خوبی داریم اما در بخش فوتبال ساحلی مجبوریم از مربی خارجی هم در کنار مربیان داخلی استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان با اشاره به تاثیر باشگاه ها در موفقیت تیم ملی بیان کرد: از سه سال پیش 145 بازیکن کنار گذاشته شده و به جای آنها بازیکنان زیر 23 سال آمده اند. جوان‌گرایی در لیگ برتر تصمیمی شجاعانه که حاصل آن را در تیم ملی دیدید. تیم های باشگاهی هم از این موضوع سود بردند. بسیاری از جوان های لیگ ناشناخته بودند اما جوان‌گرایی انجام شده لیگ ما را به وجد آورده است.

انتهای پیام/

اظهارات تاج درباره موفقیت تیم های ملی فوتبال و فوتسال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار