سنندج؛

فعالیت پنج بازارچه رسمی در استان کردستان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان گفت: هم اکنون پنج بازارچه رسمی در شهرستان های مریوان، بانه و سروآباد در استان فعال است و حدود 84 قلم کالا در مناطق مرزی استان مجوز ورود دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رضا میرزایی امروز در جلسه بررسی علل و پیامدهای فرهنگی - اقتصادی قاچاق کالا در استان که با حضور اساتید، کارشناسان و صاحب نظران دانشگاهی در جهاد دانشگاهی استان در سنندج برگزارشد با اشاره به اینکه استان کردستان یک استان مرزی و کم برخوردار است و برخی از ساکنان مناطق مرزی برای تامین معیشت از طریق کولبری امرار معاش می کنند افزود: ایجاد امنیت و اشتغالزایی در مناطق مرزی و توجه به وضعیت اقتصادی این مناطق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: هم اکنون بازارچه های مرزی مورد تایید ستاد مرکزی قرار گرفته و این مهم در دستور کار جدی دولت قرار گرفته است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان ایجاد سامانه های نرم افزاری را یکی از ماموریت های مهم ستاد مرکز عنوان کرد و افزود: هم اکنون هشت سامانه اصلی در استان راه اندازی شده و حدود 40 تا 80 درصد این سامانه فعال شده است.
وی برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت، پیشگیری، مبارزه و مقابله با قاچاق کالا را وظیفه اصلی ستاد مرکزی قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مناطق مرزی استان با کالاهای ممنوعه مانند مشروبات الکلی، مواد مخدر و دخانیات، اسلحه، تجهیزات ماهواره و کالاهای ضد فرهنگی قاطعانه برخورد می کند.
وی با بیان اینکه امروز از قاچاق کالا به اقتصاد زیرزمینی تعبیر می شود ادامه داد: قاچاق کالا بدون مجوز قانونی و گمرک سود هنگفتی عاید قاچاقچی می کند و در همین راستا رغبت و تمایل به این کار در مناطق مرزی بالا است.
وی با اشاره به روند رو به افزایش قاچاق کالا و تاثیرات منفی آن در اقتصاد کشور گفت: در سال گذشته برنامه های پیشگیری، مقابله و مبارزه با قاچاق کالا یکی از برنامه های اولویت دار ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق بوده است.

انتهای پیام/م

ضرورت ایجاد امنیت  واشتغال در مناطق مرزی کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.