کرمان؛

رشد 27 درصدی پروژه های میراث فرهنگی در سال جاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تعداد پروژه های این اداره کل درسال جاری با 27 درصد رشد نسبت به سال گذشته به 62 پروژه رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمود وفایی افزود: 7 پروژه مربوط به سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت های گردشگری است که بسیار مهم به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد: 87 درصد یا 53 پروژه از پروژه های امسال توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی می شود.
وی یادآور شد: 46 پروزه در قالب مثلث توسعه اقتصادی برای توسعه زیرساخت های گردشگری تعریف شده است.
وی اظهار کرد: در نتیجه سیاست های اقتصاد مقاومتی استان کرمان برای اولین بار پروژه های بزرگی در سطح این استان تعریف شده که بیش از سه هزار میلیارد تومان است.
وی ادامه داد:بیش از 40 میلیارد تومان حجم ریالی است که برای مرمت آثار تاریخی استان کرمان هزینه شده و در حوزه مرمت آثار در قیاس با همه استان های کشور اول هستیم و در سال 94 و 95 بیشترین حجم ریالی که خارج از اعتبارات دولتی بوده در این بخش هزینه شده است.
وفائی گفت: توسعه اقامت گاه های بوم گردی روستایی به عنوان یک مدل بسیار خوب و موفق با همراهی مجموعه مدیریتی استان به خوبی انجام شده است.
وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از 110 اقامتگاه بوم گردی ایجاد شده و امسال نیز برای حداقل 50 مورد برنامه ریزی کرده ایم.
وی بیان کرد: عمده طرح های سرمایه گذاری در حوزه گردشکری متکی به منابع مالی و بانکی هستند و متاسفانه آنچنان که شایسته است حمایت لازم از سوی بانک ها انجام نمی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: بیشترین تسهیلات در حوزه بوم گردی و گردشگری از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.
وفائی گفت: یکی از نیازها و ضرورت های اساسی استان کرمان با وجود همه کارهای خوب انجام شده، معرفی این استان در داخل و خارج از کشور است و متاسفانه از این حیث خیلی عقب هستیم و متاسفانه نتوانسته ایم حجم کارهای خوب را معرفی کنیم.
وی افزود: برنامه مفصل بازاریابی و تبلیغات از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تدوین شده و انتظار است که دراعتبارات امسال مورد توجه ویژه قرار گیرد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار