بصیری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انجمن صنفی خبرنگاری قدرتمند در کشور وجود ندارد

رئیس بسیج مطبوعات کشور گفت: انجمن صنفی خبرنگاری در کشور وجود دارد اما قدرتمند نیست که این جای تأسف دارد.

انجمن صنفی خبرنگاری قدرتمند در کشور وجود نداردمسعود بصیری رئیس بسیج مطبوعات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به برخی رفتارهای ناشایست نسبت به خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگار رکن چهارم دموکراسی در کشور است و مانند یکی از پایه‌های صندلی می‌ماند که در صورت حذف صندلی واژگون می‌شود.

 رئیس بسیج مطبوعات کشور ادامه داد: خبرنگار به مانند آب برای ماهی است اما برخی‌ها در این آب غرق شده‌اند که متوجه اطراف خود نیستند، آن بازیگر یا مقام مسئولی که به خبرنگار توهین می‌کند متوجه این موضوع نیست که اگر خبرنگار نباشد به جای عرضه هنر خود به مردم باید آن را برای دیکتاتورها عرضه کند.

 وی با بیان اینکه خبرنگار باعث نفس کشیدن و آزادی جامعه می‌شود، افزود: درست است که گاهی مواقع سوال خبرنگاران تلخ است اما اگر سوال نباشد پاسخی به رفتار مسئولین داده نمی‌شود. خبرنگار ابزار آسایش و آرامش و حضور دموکراسی و مردم‌ سالاری در یک کشور است و توهین به این قشر توهین به جامعه است.

 بصیری درباره تشکیل انجمن‌های صنفی خبرنگاری گفت: انجمن صنفی خبرنگاری در کشور  وجود دارد اما قدرتمند نیست که این جای تأسف دارد. شاید یکی از دلایل این عدم قدرت گرایش سیاسی رسانه‌ها و خبرنگاران باشد. قدرتمند کردن انجمن‌های صنفی خبرنگاری وظیفه وزارت ارشاد و مسئولین است تا جناح‌ها و احزاب سیاسی را از  این طیف جامعه دور کند.

 رئیس بسیج مطبوعات کشور درباره این موضوع که چرا در هیأت امنای صندوق اعتباری هنرمندان از خبرنگاران حضور ندارن، گفت: جای تعجب است که صندوق هنرمندان و اصحاب رسانه‌ با هم ادغام شده با وجود این که اهالی رسانه جمعیتی بالغ بر 20 تا 30 هزار نفر را شامل می‌شوند که می‌توانند صندوقی جدا داشته باشند.

 بصیری در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: جای تأسف است که در کشور به هنرمندان توجه ویژه می‌شود امابه خبرنگاران خیر، این خبرنگاران هستند که باعث شهرت چهره‌های سیاسی و هنری می‌شوند پس باید برای آن‌ها صندوقی جدا در نظر گرفته شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید این کار را انجام دهد تا هم کسانی که با اسم خبرنگاری در حال سود بردن هستند از این حوزه جدا شوند و هم خبرنگاران واقعی از خدمات رفاهی که حقشان است استفاده کنند. ما در این زمینه بارها با مجلس و کمیسیون‌ها مربوطه مذاکره کردیم؛ ما فقط می‌توانیم مطالبه کنیم و متولی این کار نیستیم.

 انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار