یاسوج؛

کسب رتبه نخست قضات ناظر زندان استان در کشور

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: قضات ناظر زندان که به منظور سرکشی و دیدار با زندانیان از زندان‌های استان بازدید کرده اند حائز رتبه اول در کشور شدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی  در همایش استانی حقوق شهروندی، چالش‌ها و راهکارها اظهار داشت: تنها ملاک برتری انسان‌ها در نزد پروردگار تقوا است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: چون که استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یک بافت قومی و قبیله‌ای است انتظار می‌رود در تبیین منشور حقوق شهروندی باتوجه به بافت و فرهنگ منطقه این مسائل مطرح شود.

وی از تشکیل کمیته حفظ حقوق شهروندی در حوزه قضایی استان خبر داد و عنوان کرد: به صورت ماهانه از کلیه حوزه‌های قضایی استان بازدید می‌شود و قضات استان به صورت رو در رو با زندانیان استان صحبت می‌کنند.

مزارعی تصریح کرد: در قانون آیین دادرسی کیفری بر رعایت حریم حقوق شهروندی تاکید شده و حتی باید حرمت و جایگاه مجرم را در محکمه نگه داشته شود.

وی تاکید کرد: رعایت حقوق شهروندی زندانیان در اولویت دستگاه قضا قرار دارد و برای تحقق آن باید از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود در چارچوب مقررات بهره‌برداری شود.

مزارعی گفت: نهادینه کردن حقوق شهروندی تنها وظیفه یک دستگاه خاصی نیست و باید تمامی آحاد جامعه و مسئولان در این رابطه نقش موثری را ایفا کنند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته دادگستری استان در حوزه بازدید از زندانیان رتیه اول کشور را کسب کرد و بیشترین استفاده از تسهیلات از جمله مرخصی زندانیان، آزادی مشروعیت و جایگزین حبس به زندانیان استان ارائه شد.

وی گفت: دستگاه قضا در حوزه رعایت حقوق شهروندی آمادگی دارد تا با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای حفظ کرامت انسانی اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/ش

رعایت حقوق شهروندی زندانیان در اولویت دستگاه قضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.