به تعویق افتادن سفر نخست‌وزیر تایلند به واشنگتن

برنامه سفر نخست‌وزیر تایلند به آمریکا که قرار بود 28 تیر صورت گیرد، به تعویق افتاد.

به تعویق افتادن سفر نخست‌وزیر تایلند به واشنگتن

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های تایلند روز یکشنبه از تعویق برنامه سفر نخست وزیر این کشور به آمریکا خبر دادند.

روزنامه «بانکوک پست» به نقل از سخنگوی دولت تایلند و سفارت آمریکا در این کشور نوشت برنامه سفر ژنرال پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند، به آمریکا که قرار بود ۱۹ جولای (28 تیر) صورت گیرد به دلیل آنکه دو طرف برای بررسی چارچوب گفتگوهای دوجانبه به زمان بیشتری نیاز داشتند، به تعویق افتاد.

این روزنامه در ادامه نوشت برنامه این دیدار فعلا به تعویق افتاده است، اما مقامات دو کشور تصریح کردند که این سفر قطعا صورت خواهد گرفت.

سفارت آمریکا در تایلند اعلام کرد برنامه دیدار نخست وزیر تایلند از آمریکا قطعی است و مقامات آمریکا در حال گفتگو با مقامات تایلند درباره زمان مورد قبول دوجانبه برای دیدار نخست وزیر این کشور از کاخ سفید هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سی‌ام آوریل گذشته تلفنی با نخست وزیر تایلند گفتگو کرد و مقامات دو کشور درباره روابط دوجانبه تبادل نظر کردند و ترامپ از پرایوت چان اوچا برای سفر به آمریکا دعوت کرد.

برخی رسانه‌های خبری ۲۷ ژوئن گذشته اعلام کردند تایلند قرار است خرید تسلیحات و تجهیزات از آمریکا را از سرگیرد و نخست وزیر تایلند در جریان سفرش به واشنگتن درباره همکاری‌های فنی و نظامی با مقامات این کشور گفتگو خواهد کرد.

همکاری‌های فنی و نظامی بین آمریکا و تایلند از سوی واشنگتن به طور یک جانبه پس از روی کار آمدن دولت کنونی تایلند در کودتای ۲۲ مه ۲۰۱۴ کاهش یافت و محدود شد.

دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، روابط سرد با تایلند را که یکی از متحدان اصلی آمریکا خارج از ناتو است، تا پایان دوره ریاست جمهوری خود حفظ کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، با روی کار آمدن خود مسیر بهبود روابط با تایلند را از سرگرفته است.

انتهای پیام/

سفر نخست‌وزیر تایلند به آمریکا به تعویق افتاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار