سلیم باشکوه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دانشگاه و کلاس‌های آموزشی کار حرفه‌ای را به اهالی تئاتر نمی‌آموزند

یک کارگردان تئاتر گفت: از نظر من تنها، خواندن، دیدن و شنیدن است که تئاتر را به علاقه‌مندان می‌آموزد.

دانشگاه و کلاس‌های آموزشی کار را به اهالی تئاتر نمی‌آموزندسلیم باشکوه، کارگردان نمایش «از پشت پلک‌های نیمه باز» در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص هدف از اجرای این نمایش گفت: بیشترین حرف این نمایش درباره سرگشتی انسان‌ها و بحران روانی بین آدم‌هاست. ارتباطی که باید بین آدم ها باشد و نیست. روابط پیچیده ای که باعث می شود درست ارتباط برقرار نکنیم.

وی درباره رضایت از سالن اجرای نمایش (تئاتر باران) اظهار داشت: ما از سالن بسیار راضی هستیم ولی مسئله ای که وجود دارد این است که، مرکز هنرهای نمایشی از گروه های تئاتری کمتر حمایت می کند و تئاتر بیشتر به سمت، خصوصی سازی رفته است.

باشکوه در خصوص ملاک انتخاب بازیگران اثر تصریح کرد: این گروه، گروه جوانی است که سابقه تئاتر دارند ولی در کل، نیروهایی که در فضای تئاتر هستند، بعضی را با رابطه و ضابطه بزرگ می کنند. در صورتی که ما باید توانایی های این افراد را ملاک قرار دهیم.

کارگردان نمایش «از پشت پلک های نیمه باز» در خصوص اهمیت تئاتر در کشور خاطرنشان کرد: تئاتر ما، تنها پول درآوردن است. حتی اساتید ما که کارهای بسیار خوبی ارائه می کردند، کم کم به سمت تئاتر آزاد می روند. در اصل تئاتر، یک هنر منتقد است.

او همچنین درباره توصیه به اهالی علاقه مند عرصه تئاتر بیان کرد: نه دانشگاه، نه کلاس های آموزشی، هیچ کدام کار را به اهالی تئاتر نمی آموزند؛ بلکه تنها پول می گیرند. از نظر من تنها، خواندن، دیدن و شنیدن است که تئاتر را می آموزد.

باشکوه در پایان گفت: در حال حاضر، حضور یک بازیگر چهره و تبلیغات قوی در صفحات مجازی، دلیل اصلی تماشای یک تئاتر است در صورتی که تئاتر را باید به علت قرابت با زندگی مردم نگاه کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار